Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Agencja SEO IT Holding

2018/12/03

2018/12/03


Bez kategorii

Jak wybrać optymalne słowa kluczowe?

Słowa kluczowe odgrywają w pozycjonowaniu kluczową rolę. To właśnie za pomocą słów użytkownik przekazuje wyszukiwarce informację o tym czego szuka. Jak więc sprawić, żeby nasza strona była dokładnie tym, co jest poszukiwane?

W tym celu mamy do dyspozycji wiele przydanych narzędzi, takich jak na przykład Google Keyword Tool, albo Google Trends. Dzięki nim jesteśmy w stanie oszacować ilość wyszukiwań, poziom konkurencji oraz użyteczne synonimy bądź kombinacje wybranych fraz.

Miesięczna liczba wyszukiwań.

Po zapytaniu wyszukiwarki google – „Sklep meblowy” uzyskamy 135 000 000 odpowiedzi. Dzięki Google Trends dowiemy się, że tej frazy każdego dnia szuka od 40 do 100 osób (w Polsce). Jeśli dodamy do tego fakt, że pierwsze 3 pozycje w oknie wyników wyszukiwania zostaną odwiedzone przez 61,5% użytkowników, wniosek nasuwa się sam. Jeśli nasza strona zakwalifikuje się jako odpowiedź na frazę „sklep meblowy” i znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania, to zostanie ona odwiedzona przez około 25-60 osób każdego dnia.

Świetnie, zatem postarajmy się umieścić na stronie frazę kluczową i wejścia na stronę mamy zapewnione!

No nie do końca. Jak wspomniałem wcześniej, odpowiedzi na podaną dla przykładu powyżej frazę było ponad 100 milionów. To trochę dużo, tym bardziej kiedy interesuje nas ścisła czołówka. Im więcej stron posiada frazę, która nas interesuje, tym większa staje się jej konkurencyjność. Nie jest to jedyny czynnik. Duży wpływ na konkurencyjność ma także branża z której fraza pochodzi, liczba konkurentów już pozycjonujących się na daną frazę itd. Te aspekty są inne dla każdej sytuacji, dlatego potrzebna będzie pomoc osób które zajmują się SEO na co dzień.

Czym się kierować przy wyborze fraz?

Chcemy aby nasza strona była odwiedzana przez jak największą liczbę osób. Bo w zasadzie, taki jest jej pierwszorzędny cel. Możemy mieć bardzo estetyczną stronę z mnóstwem interesujących funkcji, ale co nam po niej, jeśli nikt nigdy jej nie odwiedzi.

Dlatego ważne jest myślenie o pozycjonowaniu już na etapie projektowania strony. Kiedy decydujemy o układzie tekstu, jego nagłówkach i elementach grafiki, warto poświęcić chwilę nad dostosowaniem ich nie tylko dla użytkownika, ale i robota indeksującego. Sam tekst warto oprzeć o wybrane przez nas frazy, pamiętając o poprawnej semantyce. A same słowa kluczowe najlepiej będzie wybierać spośród fraz już wyszukiwanych w naszej branży. Pomoże nam w tym Google Ads, możemy tam zobaczyć jakie frazy związane z naszą branżą są poszukiwane przez użytkowników.

Nie ma na co czekać.

Podsumowując, jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, najlepiej zacznij już teraz. Ustal jakie frazy kluczowe są jednocześnie poszukiwane i zgodne z Twoją branżą, a następnie zoptymalizuj swoje strony aby stały się dla googla najlepszą odpowiedzią na często wyszukiwane zapytania. Tylko miej w tym wszystkim umiar. Jeśli przesadzisz ze słowami kluczowymi, efekt może być wręcz odwrotny do oczekiwanego. Jeśli nie czujesz się na siłach by samodzielnie poprawić swoją rozpoznawalność w sieci, skorzystaj z usług doświadczonej firmy zajmującej się pozycjonowaniem od lat.