Rozmowa XXI wieku

Media Społecznościowe (z jez. angielskiego Social Media) to platformy internetowe pozwalające na w pełni interaktywną komunikację pomiędzy użytkownikami. Jako takie pojawiły się pod koniec lat 90-tych, natomiast największym odkryciem w tej dziedzinie okazał się debiutujący w 2004 roku Facebook. Rok później, obok niebieskiego giganta, wyrósł YouTube, a następnie – Twitter.

Dziś nie sposób sobie wyobrazić Internetu bez mediów społecznościowych. Na co dzień korzysta z nich blisko 3 miliardy osób na całym świecie, z czego aż 21 milionów w tylko samej Polsce.

To jeden z największych i najatrakcyjniejszych rynków reklamowych na całym globie – z czego jako specjaliści IT, doskonale zdajemy sobie sprawę.

Facebook

Facebook to wciąż najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Obecnie liczba jego użytkowników wynosi ponad 2 miliardy osób na świecie, co stanowi ponad połowę wszystkich użytkowników Internetu na świecie. W Polsce każdego dnia z Facebooka korzysta ponad 20 milinów internautów.

Pod względem reklamowym serwis posiada niezwykle rozwiniętą platformę, umożliwiającą precyzyjne dopasowywanie jej odbiorców pod kątem m.in. wieku, płci oraz zainteresowań.

Facebook z każdym rokiem rozwija i unowocześnia swój kod źródłowy, umożliwiając swoim użytkownikom na coraz bardziej wszechstronną wymianę danych, w tym przede wszystkich mile widzianych multimediów.

Twitter

Twitter to darmowy serwis społecznościowy udostępniający usługę mikroblogowania. Użytkownicy publikują tzw. tweety, czyli krótkie wiadomości tekstowe. Wiadomości te wyświetlane są innym użytkownikom, którzy śledzą profil danej osoby.

Serwis umożliwia również prowadzenie dyskusji, poprzez komentowanie wiadomości innych użytkowników.

Z Twittera korzysta ok. 4,5 mln Polaków, którzy w większej części czytają wiadomości innych, niż publikują własne.

Youtube

YouTube to doskonale wszystkim znany serwis internetowy umożliwiający bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów wideo.

W Polsce korzysta za niego ponad 20 milionów osób, a na całym świecie – ponad miliard. Youtube.com to najpopularniejsza po Google.com strona internetowa w Internecie.

Serwis jest prawdziwym liderem pośród użytkowników urządzeń mobilnych. Blisko połowa wyświetlanych w nim treści generowana jest za pomocą telefonów komórkowych. Co za tym idzie wyświetlane w serwisie reklamy trafiają bezpośrednio do konkretnych osób – tworząc dla naszego zespołu niezwykle atrakcyjną przestrzeń marketingową.

3.9/5 - (7 votes)



Oferujemy również