Czy potrzebujesz SEO?

Agencja SEO IT Holding

2020/03/27

2020/03/27


Bez kategorii

Jakiś czas temu pojawił się tekst na stronie Google dotyczący wybierania odpowiedniej osoby czy agencji do SEO:

https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl

Pada tam wiele sugestii, o które warto zapytać potencjalnego „SEO” przed rozpoczęciem współpracy, gdyż osoby o niskich kwalifikacjach mogą po prostu zaszkodzić Twojej stronie internetowej.

Jak wygląda to u nas? – Sprawdźmy!

” Zatrudnienie eksperta od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej witryny i zaoszczędzić czas. Jednak może to również doprowadzić do zaszkodzenia witrynie i jej reputacji. Przed jej podjęciem należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz szkody, jakie może wyrządzić witrynie nieodpowiedzialny SEO. Specjaliści SEO oraz inne agencje i konsultanci świadczą przydatne usługi dla właścicieli witryn, takie jak

Analiza zawartości lub struktury witryny

Ten proces rozpoczynamy nawet przed podpisaniem umowy. Jeśli osoba zainteresowana SEO zgłasza się do nas po ofertę, to analiza zawartości i struktury jest podstawą do rozpoczęcia wyceny i nawiązania współpracy. Przeprowadzając wstępny audyt zawartości i struktury możemy oszacować koszty i czas procesu optymalizacyjnego witryny oraz porównać możliwości strony z konkurencją. Audyt w naszym wypadku możemy podzielić na dwa etapy:

Audyt wstępny – sprawdzamy technologię wykonania strony, strukturę (menu, podstrony, nawigację itp). Dzięki temu jesteśmy w stanie poinformować klienta, jakie zmiany będą niezbędne do wprowadzenia, żeby strona została prawidłowo zoptymalizowana. W tym momencie również robimy wstępne rozeznanie dotyczące rozmieszczenia słów kluczowych w witrynie. Większość stron oparta o popularne systemy CMS nie jest problematyczna w optymalizacji. Wyjątki stanowią strony, w których szablony zostały błędnie wdrożone, co może skutkować problemami w optymalizacji meta-tagów, nagłówków oraz pozostałych elementów struktury.

Audyt optymalizacyjny – Po rozpoczęciu współpracy przeprowadzamy pełny audyt strony. Sprawdzamy wszystkie parametry mające wpływ na SEO – prędkość ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, rozmieszczenie nagłówków, opisy i rozmiar zdjęć, meta-tagi, treści, profil linków, markery danych itd. 

Porady techniczne

porady techniczne na temat projektowania witryn, na przykład dotyczące przechowywania na serwerze, przekierowań, stron błędów czy wykorzystania JavaScriptu

Te wszystkie informacje sprawdzamy na etapie audytu. W przypadku starej technologii lub błędnie utworzonych witryn, niekiedy szybszym i lepszym rozwiązaniem jest stworzenie strony internetowej od nowa. Dotyczy to przede wszystkim stron opartych o autorskie systemy CMS, których autor zaginał w niewyjaśnionych okolicznościach  ale także stron opartych o WordPress/Joomle, gdzie istnieją duże problemy z szablonem. Niekiedy przez źle skonstruowaną stronę niemożliwe jest zaktualizowanie CMS do aktualnej wersji, a to może skutkować niemożliwością używania popularnych wtyczek do SEO. Nieaktualna strony zwiększa również ryzyko bycia ofiarą ataku hakerskiego.

Temat porad technicznych jest dość obszerny i w dużej mierze zależy on od klienta. Jeśli osoba wykazuje zainteresowanie i chce czynnie uczestniczyć w kampanii SEO swojej strony, to zawsze służymy wiedzą i doświadczeniem.

Projektowanie treści

Treść to najważniejsza część witryny. Bez odpowiedniej treści, robot wyszukiwarki Google może mieć problem z dopasowaniem słów kluczowych do zawartości witryny. Optymalizacja treści jest podstawą działań SEO.

Jako IT Holding oferujemy optymalizację istniejących tekstów, możemy również wysłać wytyczne co do tworzenia treści naszym klientom, zajmujemy się także tworzeniem treści od podstaw.

Samo projektowanie treści jest zróżnicowane i zależy od rodzaju działalności, szablonu strony i grupy odbiorczej.

Innymi słowy, inaczej wygląda proces tworzenia treści dla blogów czy portali internetowych, a inaczej dla e-commerce czy firm świadczących usługi. Temat treści na stronie jest na tyle obszerny i indywidualny, że zwykle ustalany jest on z każdym klientem.

Badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych możemy podzielić pod kątem aktualnej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz średniej miesięcznej liczby wyszukiwania.

Każdej firmie współpracującej z naszą agencją udostępniamy panel pomiaru pozycji (można codziennie sprawdzić aktualne pozycje wybranych słów kluczowych).

Średnią miesięczna liczbę wyszukiwań najlepiej sprawdzić w Google Ads. Jeśli nie prowadzą państwo żadnej kampanii, to prawdopodobnie będziecie mogli tylko widzieć pewien zakres np. 100-1000. Z naszej strony przed podpisaniem umowy, otrzymują Państwo informacje dokładnej liczby wyszukiwań (według aktualnych danych).

Do badania słów kluczowych jest wiele innych narzędzi (na ogół płatnych), takich jak Ahrefs, Senuto czy SEMstorm. Jesteśmy w stanie również zapewnić raporty widoczności z tych narzędzi analitycznych.

Badanie słów kluczowych w szczególności jest ważne dla sklepów internetowych, blogów i portali. Pozwala na wyszukiwanie słów niszowych o sporej liczbie wyszukiwań oraz na pozycjonowanie w modelu long-tail (długi ogon).

Szkolenia SEO

Nie prowadzimy otwartych szkoleń SEO. Co nie znaczy, że nasz personel nie jest wyszkolony. Zdarza nam się przeszkolić pracowników firmy (klienta) pod kątem tworzenia treści, obsługi CMS, tworzenia odpowiednich tytułów czy wyszukiwania słów kluczowych. Nie mamy problemu z odpowiadaniem na pytania klientów. Jesteśmy grupą profesjonalistów, która zna się na SEO i robi to dobrze ale daleko nam do zostania „szkoleniowcami”.

Ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Zdarzają nam się tego typu zlecenia w przypadku ekspansji na rynki zagraniczne. Jesteśmy w stanie doradzić w obszarze odpowiedniej budowy strony internetowej (wersje językowe), wybrać słowa kluczowe oraz przeprowadzić analizę konkurencji.

Ekspertyzą konkretnych obszarów może być także inne miasto, województwo czy region. Wtedy analiza zahacza o pozycjonowanie lokalne. Bez problemu jesteśmy w stanie doradzić i wypracować skuteczny scenariusz zwiększania widoczności firmy w konkretnych obszarach geograficznych.

Pierwsze Kroki

Zachęcamy Państwa do przeczytania artykułu Google, dzięki któremu dowiecie się jak rozpocząć pracę nad zwiększaniem swojej widoczności w internecie. Ta wiedza zdecydowanie poprawia również komunikację między klientem, a agencją.

„Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne po jakimś czasie. Od wprowadzenia zmian do zauważenia korzyści mogą minąć cztery miesiące, a nawet rok.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz dodatkowej pomocy eksperta, czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak wybrać SEO.”

Rezultaty działań w dużej mierze zależą od konkurencyjności słów kluczowych. Niekiedy efekty widać nawet po kilku tygodniach, a niekiedy trwa to nawet rok. Wszystko zależy również od tego co uznajemy za efekt. Dla nas efektem może być wzrost pozycji z 100 do 30, gdzie spora część pracy została zrobiona, jednak dla klienta nie będzie ona praktycznie widoczna, gdyż tylko wysokie pozycje zapewniają zwiększenie ruchu na stronie.

Wybieranie SEO

„Jeśli rozważasz zatrudnienie eksperta od SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Jeśli planujesz uruchomienie nowej witryny lub wprowadzenie zmian w już istniejącej, to dobry moment na taką decyzję. W ten sposób razem z tą osobą możesz tak od podstaw przygotować witrynę, by była przyjazna dla wyszukiwarek. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą witrynę.”

W tym akapicie pojawia się również bardzo ważna informacja:

„Pamiętaj, by wprowadzać zalecane zmiany. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO wymaga żmudnej pracy. Jeśli nie zamierzasz poświęcić na to czasu, zatrudnienie eksperta jest po prostu stratą czasu i środków.”

W pełni się z tym zgadzamy. Oczywiście większość prac nad stroną przeprowadzana jest przez nas. Głównym problemem nie bywa brak możliwości wprowadzenia istotnych zmian, a niechęć klientów do ich wprowadzenia. Jeśli nie mamy akceptacji do przebudowy strony, zmiany lub utworzenia treści to sam proces pozycjonowania może okazać się nieskuteczny. Naszym zdaniem ważne jest tutaj zaufanie. Chcemy, aby Państwa firma osiągnęła sukces, a przeświadczenie o działaniu na szkodę potrafi skutecznie zablokować możliwość zwiększenia widoczności w Google.

Porozmawiaj z potencjalnym SEO

„Kilka przydatnych pytań, które można mu zadać, to na przykład”

Czy mogę zobaczyć przykłady Twoich poprzednich prac i poznać Twoje udane realizacje?

Jasne! Chętnie podzielimy się case study z osobami zainteresowanymi podjęciem współpracy.

Czy stosujesz się do wskazówek Google dla webmasterów?

Pewnie! Oprócz… budowania zewnętrznych odnośników. Według tych zaleceń praktycznie każdy link zdobyty poprzez współpracę może naruszać zasady dla webmasterów. Często na stronach fundacji można zobaczyć linki do stron firm, które ją wspierają, a to można już podciągnąć pod naruszenie zasad. Więcej możecie przeczytać tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/66356

Czy świadczysz jakieś usługi lub porady marketingowe online jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?

Zajmujemy się kompleksowym planowaniem budowy portali i stron internetowych pod kątem ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Prowadzimy również analizy widoczności strony, dzięki którym jesteśmy w stanie znaleźć obszary strony, które nie zostały jeszcze zagospodarowane.

Jakich wyników oczekujesz i w jakim przedziale czasowym? Czym mierzysz odniesione sukcesy?

Posiadamy własny panel pomiaru pozycji ale jeśli klient woli korzystać z zewnętrznych serwisów typu Webpozycja to nie mamy z tym żadnego problemu. Wszystko tak na prawdę zależy od tego czym dla danego klienta jest „sukces”. Dla zakładu fryzjerskiego z Warszawy będą to wysokie pozycje na słowa kluczowe związane z miastem bądź dzielnicą. Dla portalu internetowego będzie do liczba UU (unikalnych użytkowników) i liczba odsłon. Dla e-commerce będzie to natomiast sprzedaż. W zależności od prowadzonego biznesu oferujemy różne możliwości pomiaru skuteczności, jednak w większości przypadków wystarczy dobrze skonfigurowany Google Analytics i Google Search Console.

Jakie masz doświadczenie w mojej branży?

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie bez znajomości branży  jednak po wielu latach pracy w SEO można sobie już wyrobić kilka schematów. Prowadziliśmy kampanie dla producentów, usługodawców, sklepów internetowych, blogerów czy portali internetowych – zmienną jest jedynie rodzaj usługi bądź produktu.

Jakie masz doświadczenie w moim kraju/mieście?

Posiadamy klientów z całej Polski, zajmujemy się również pozycjonowaniem w USA, UK, Rosji i Niemczech. W przypadku miast ważna jest liczba firm konkurencyjnych. Łatwiej osiągnąć wysokie pozycje w małym mieście, gdzie ma się kilka firm konkurencyjnych, natomiast w dużych miastach może być ich już kilkadziesiąt lub kilkaset.

Jakie masz doświadczenie w tworzeniu międzynarodowych witryn?

Robiliśmy realizacje stron w USA i Niemczech. Nie uważamy się za specjalistów od tworzenia stron, nie jest to główny obszar naszej działalności. W przypadku zaawansowanych projektów chętnie polecimy, któregoś z naszych partnerów, którzy głównie zajmują się tworzeniem stron, sklepów czy portali internetowych.

Jakie techniki SEO są dla Ciebie najważniejsze?

Optymalizacja zawartości strony. Bez odpowiedniego przygotowania witryny do pozycjonowania nie ma mowy o wysokich pozycjach. Mowa tutaj o treści, prędkości ładowania, mobile friendly czy tytułach podstron.

Od jak dawna prowadzisz działalność?

Spółka istnieje od 2008 roku.

W jaki sposób można się z Tobą komunikować? Czy udostępnisz mi informacje o wszystkich zmianach wprowadzanych w witrynie, a także dostarczysz szczegółowych informacji o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?

Jesteśmy dostępni pod telefonem, mailem i czatem na Facebooku. Tego typu informacje są dostępne dla klientów. W audycie strony zostają wymienione wszystkie rzeczy, które będą wymagały zmian. Jeśli w trakcie współpracy będą wymagane kolejne zmiany to oczywiście za każdym razem informujemy o tym naszych klientów.

Zorientuj się, czy SEO jest zainteresowany Tobą i Twoją firmą. Jeśli nie, znajdź kogoś, kto wykazuje takie zainteresowanie. SEO powinien zadać pytania podobne do tych:

Co czyni Twoją firmę lub usługę wyjątkową dla klientów i za co ją cenią?

Kim są Twoi klienci?

W jaki sposób Twoja firma zarabia i jak wyniki wyszukiwania mogą jej w tym pomóc?

Z jakich innych kanałów reklamowych korzystasz?

Kim jest Twoja konkurencja?

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do kontaktu 

Telefon: 22 254 32 56

Mail: biuro@itholding.pl

Sprawdź Referencje SEO

Wybrane referencje dostępne są na stronie głównej. Dla zainteresowanych jest możliwość udostępnienia większej ilości.

Sprawdzenie witryny

Poproś potencjalnego SEO o sprawdzenie witryny pod kątem technicznym i wyszukiwaniaby dowiedzieć się, jakich według niego wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie będzie się to wiązało z kosztami. Udziel takiemu SEO dostępu tylko do odczytu witryny w Search Console. Na typ etapie nie udzielaj mu uprawnień zapisu. Kandydat na SEO powinien potrafić realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka osoba zapewni Cię, że Twoja witryna będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Również zapraszamy do kontaktu! Odpowiemy na wszystkie pytania i doradzimy Państwu według naszej najlepszej wiedzy.

Pozostałe informacje

Zgadzamy się z tym, że nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google. Jednak doświadczenie pozwala nam dołożyć wszelkich starań, aby tę pozycję osiągnąć.

Działamy w sposób transparentny. Cenimy sobie uświadamianie naszych klientów, gdyż przejrzyste zasady to podstawa udanej współpracy, a im więcej nasz klient wie o SEO, tym lepiej rozumie naszą pracę.

Nie stosujemy również żadnych praktyk „z przeszłości”. Jak cloaking, doorway czy programów do spamowania linkami niskiej jakości. Każda osoba zajmująca się SEO, która posiada odpowiednią wiedzę, wie że Google na tyle dobrze radzi sobie z wykrywaniem tego typu metod, że stosowanie ich jest stratą czasu.