Lokalne pozycjonowanie Warszawa to doskonały sposób na pozyskanie stałych i opłacalnych klientów, którzy zwiększą budżet operacyjny Twojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu zbudujesz autorytet swojej witryny, staniesz się branżowym liderem, pozyskując dodatkowo wartościowy ruch przekładający się na zwiększenie liczby konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, rezerwacji szkolenia, zapisu do newslettera lub odbioru darmowego e-booka).

Lokalne pozycjonowanie stron Warszawa – dla kogo dedykujemy to rozwiązanie?

Pozycjonowanie stron www Warszawa jest znakomitą decyzją przede wszystkim dla firm świadczących usługi w obrębie województwa mazowieckiego, które dysponują stronami internetowymi oraz fizycznymi placówkami. Skorzystają na tym m.in.:

  • fryzjerzy,
  • tatuażyści,
  • osiedlowe sklepy spożywcze,
  • kosmetyczki,
  • wizażystki,
  • restauracje i kawiarnie,
  • dentyści,
  • kluby fitness,
  • mechanicy.

Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa okaże się również pomocne przedsiębiorcom świadczącym usługi u klientów. Są to przykładowo hydraulicy, elektrycy i ekipy remontowe.

Na czym polega pozycjonowanie stron Warszawa?

Pozycjonowanie stron Warszawa działa na bardzo podobnych zasadach do ogólnopolskiego, czy też międzynarodowego SEO (z ang. Search Engine Optimization).

W obu przypadkach fundamentalnymi elementami są: poprawna optymalizacja strony pod kątem technicznego SEO (np. rekonstrukcja kodu źródłowego) oraz treści (np. ulepszenie struktury nagłówków w tekstach), a także pozyskiwanie linków wartościujących witrynę z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów). 

Bardzo ważnym aspektem lokalnego pozycjonowania w Warszawie jest również dobór słów kluczowych związanych z danym regionem (np. tani mechanik Warszawa). Po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarce wyświetlą nam się wyniki katalogowe, z map Google oraz wyniki organiczne. Wygląda to mniej więcej w ten sposób:

Pozycjonowanie stron Warszawa obejmuje także stworzenie profesjonalnej strategii pozycjonerskiej oraz regularne audyty SEO w celu wskazania mocnych i słabych stron Twojego serwisu w ujęciu lokalnym, oraz wdrożenia poprawek, które okazały się niezbędne podczas analizy witryny obejmującej kluczowe elementy dot. kodu strony oraz treści. W ich skład wchodzą m.in.:

  • optymalizacja tagów tytułowych (meta title),
  • optymalizacja opisów (meta descritpion),
  • poprawa struktury treści (dodając nagłówki, wypunktowania i tabelki),
  • nasycenie contentu słowami kluczowymi,
  • rozbudowanie treści o grafiki, video oraz dodatkową objętość,
  • dostosowanie serwisu do wytycznych Core Web Vitals (FID, LCP i CLS),
  • wzmocnienie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • optymalizacja kluczowych grafik,
  • uzupełnienie fundamentalnych atrybutów ALT
  • weryfikacja i eliminacja zduplikowanych treści (tzw. duplicate content),
  • analiza i poprawa prędkości strony,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (np. smartfonów, tabletów i smartwatchy),
  • optymalizacja istotnych elementów kodu źródłowego (np. HTML i CSS),
  • normalizacja adresów URL (pod kątem user-friendly URL-s),
  • dodanie i edycja mapy strony w formacie XML oraz pliku robots.txt.

Warto również wspomnieć, iż w ramach lokalnego pozycjonowania stron ukierunkowanego na Warszawę analizujemy serwisy naszych klientów pod kątem nieprawidłowych i nielegalnych technik Black Hat SEO, które mogły zostać kiedyś wykorzystane nawet przypadkowo (np. przez właściciela witryny wdrażającego dowolne elementy lub ulepszenia). Należą do nich m.in.:

  • upychanie słów kluczowych,
  • korzystanie z Systemów Wymiany Linków,
  • maskowanie (tzw. cloaking),
  • złośliwe witryny,
  • treści wygenerowane automatycznie i niejawne przekierowania.

Dokonujemy także skrupulatnej weryfikacji wszystkich treści dostępnych na Twojej stronie www pod kątem jakości, długości, unikalności, merytoryczności oraz ogólnej prezentacji i czytelności. Wdrażamy również niezbędne elementy Call to Action mające na celu wezwać użytkownika do działania (np. „Kup teraz”, „Sprawdź”, „Wejdź tutaj”), wzbudzając w nim dodatkowo chęć dokonania pożądanej konwersji zakupowej.

Dlaczego lokalne pozycjonowanie stron internetowych Warszawa jest skuteczne i opłacalne?

Lokalne pozycjonowanie www Warszawa jest bardzo skutecznym rozwiązaniem dla wielu firm z Mazowsza i okolic. Wynika to z prostego powodu – frazy kluczowe, nad którymi pracujemy, cechują się znacznie mniejszą konkurencyjnością, niż słowa ogólne, skierowane na całą Polskę. Dzięki temu efekty pozycjonowania lokalnego w Warszawie są zauważalne znacznie szybciej. Dodatkowo ruch na poszczególne frazy można uzyskać o wiele niższym kosztem, co powoduje, że pozycjonowanie Warszawa jest nie tylko skuteczne, ale także opłacalne.

Na poniższej grafice przedstawiamy efekty pracy lokalnego SEO dla Kancelarii Prawnej z Warszawy. Optymalizowaliśmy tę stronę od podstaw, zaczynając od podstron usług przez poprawę bloga, aż po linkowanie. Na ten moment w tygodniu serwis generuje po 200-300 wejść dziennie, co biorąc pod uwagę Warszawskie standardy, jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem.

Efekty pozycjonowania strony kancelarii prawnej z Warszawy w ciągu 6 miesięcy

Jakie korzyści niesie za sobą lokalne pozycjonowanie stron www Warszawa?

Lokalne pozycjonowanie stron www Warszawa może realizować różne cele biznesowe. Najważniejszymi z nich są:

  • poprawa widoczności strony w wyszukiwarkach,
  • stałe pozyskiwanie ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania,
  • możliwość prezentacji oferty klientom w idealnym momencie (gdy są nią realnie zainteresowani),
  • budowa przewagi konkurencyjnej,
  • stworzenie wizerunku eksperta.

Badania Similarweb są jednoznaczne – wyszukiwarka Google jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową na świecie. Amerykański gigant odnotował ponad 92 miliardy wejść w 2020 roku. Powoduje to, że pozycjonowanie stron w Google bardzo się opłaca. Internauci korzystają z wyszukiwarki Google nawet podczas wykonywania codziennych czynności, m.in.:

  • śledząc bieżące wydarzenia,
  • sprawdzając prognozę pogody,
  • czytając opinie i recenzje,
  • poszukując produktów oraz usług,
  • analizując aktualne trendy.

Synergia korzyści, jakie niesie za sobą pozycjonowanie Warszawa, sprawia, że promując Twoją stronę w Google, trafimy do idealnej grupy docelowej. Nie wykonujemy przypadkowych ruchów. Wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia (np. Google Keyword Planner, Senuto lub Ahrefs), co pozwala nam bazować na konkretnych danych. Dzięki temu wybieramy najbardziej skuteczne i dopasowane do możliwości Twojego serwisu frazy, odpowiadające proponowanej ofercie.

Proponowane frazy kluczowe na lokalne pozycjonowanie stron Warszawa dla zakładów mechanicznych z Mazowsza i okolic

W zależności od indywidualnych założeń konkretnego projektu oraz preferencji naszych klientów wybieramy mniej lub bardziej popularne słowa kluczowe. Często również posługujemy się frazami long tail SEO (powyżej 3 wyrazów), aby pozyskać bardziej zdecydowanych i świadomych klientów, ukierunkowanych na konkretny zakup.

Jak to wygląda w praktyce? Otóż, zamiast pozycjonować wyłącznie na frazę pt.: „mechanik samochodowy Warszawa”, stosujemy również dłuższe, bardziej sprecyzowane wyrażenia typu: „tani mechanik samochodowy Warszawa” lub „mechanik samochodowy Warszawa Toyota”. W tym celu po prostu rozbudowujemy główną frazę: „mechanik samochodowy Warszawa” o słowa dodatkowo spersonalizowane, odpowiadające wybranym potrzebom (np. tani mechanik, mechanik Toyota).

Lokalne pozycjonowanie stron Warszawa – jak długo trzeba czekać na efekty?

Jak wiemy – lokalne pozycjonowanie stron Warszawa niesie za sobą wiele korzyści, m.in. wzrost widoczności w wyszukiwarce Google, zwiększenie zainteresowania usługami, dosyć sporą liczbę zapytań pochodzących z witryny, a także większy prestiż w branży i możliwość zbudowania ogromnej przewagi konkurencyjnej.

Jednak jak długo trzeba czekać na takie rezultaty? Ile trwa pozycjonowanie skupione na konkretnym obszarze (np. całej Warszawie)? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przytoczymy bardzo wartościowe badanie specjalistów Ahrefs z artykułu pt.: „How long does it take to rank in Google?” opracowanego między innymi przez Tima Soulo.

Eksperci Ahrefs przeanalizowali ponad 2 miliony stron w dedykowanym narzędziu. Stwierdzili, że najwyższe miejsca w wyszukiwarkach zajmują serwisy najstarsze – te, które mają minimum kilka lat (grafikę załączamy poniżej).

Wykres przedstawiający wiek domen zajmujących najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania

Sprawdzili oni jednak również, w jakim czasie nowe witryny mogą osiągnąć pierwszą dziesiątkę organicznych wyników wyszukiwania (TOP 10). Wnioski są bardzo zadowalające, ponieważ strony wyróżniające się wysokim współczynnikiem DR (z ang. Domain Rating), czyli dysponujące mocnym profilem linków mogą osiągnąć TOP 10 w czasie 61-182 dni.

Wykres opracowany przez ekspertów Ahrefs ukazujący czas, w jakim strony z konkretnym wskaźnikiem DR osiągnęły wysokie pozycje w rankingu Google

Z badań Ahrefs wynika, że najwięcej stron znalazło się w TOP 10 (w mniej niż rok) dla słów kluczowych o niskiej liczbie wyświetleń. Oznacza to, że w przypadku pozycjonowania lokalnego na rzeczywiste efekty w postaci zwiększonego ruchu w wyszukiwarkach oraz wysokich pozycji w rankingu Google (minimum TOP 10), trzeba poczekać mniej więcej rok.

Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, iż badania te dowodzą, że witryny rankują znacznie szybciej, jeśli mają więcej, niż rok. Dlatego, jeśli dysponujesz wieloletnim serwisem, który był kiedyś pozycjonowany (nawet w minimalnym stopniu), możesz liczyć na efekty nawet w ciągu 61 dni od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Zachęcamy również do przestudiowania krótkiego filmiku Ahrefs (link YouTube), jeszcze bardziej rozjaśniającego czas oczekiwania na efekty pozycjonowania.

„Klientom IT Holding nieustannie powtarzam, że wiek strony to wyłącznie jeden z wielu elementów, od których zależy czas oczekiwania na efekty z pozycjonowania. Wiek domeny jest kluczowy, natomiast czynniki, które mają równie ważne znaczenie to także branża i konkurencja, tematyka serwisu oraz zaufanie Google.” – Konrad Wienc, CEO IT Holding

Reasumując, na satysfakcjonujące rezultaty z pozycjonowania lokalnego w Warszawie trzeba poczekać minimum 2-3 miesiące. Wówczas zwiększą się pozycje strony na pozycjonowane słowa kluczowe oraz ruch w witrynie. Pożądany stopień konwersji można osiągnąć w ciągu 6-12 miesięcy – tyle właśnie potrzeba, aby działania SEO zaczęły się monetyzować, a co za tym idzie, zwracać.

4.9/5 - (84 votes)



Oferujemy również