Pozycjonowanie Gdańsk to zaawansowany proces optymalizacji stron internetowych w Google, który ma na celu zwiększyć sprzedaż, poprawić widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach (np. Google, Bing oraz Yahoo) i zbudować przewagę konkurencyjną na lokalnym rynku. Działania SEO (ang. Search Engine Optimization) ukierunkowane w obrębie Gdańska dedykujemy zakładom posiadającym fizyczne placówki (np. warsztatom mechanicznym, dentystom oraz tatuażystom), a także działalnościom, które dojeżdżają do klientów w celu wykonania konkretnej usługi (np. hydraulicy, elektrycy lub ekipy remontowe).
Zależy Ci na regularnym pozyskiwaniu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania? Chcesz zwiększyć współczynnik konwersji zakupowej i zbudować przewagę konkurencyjną na rynku lokalnym? Wypełnij formularz kontaktowy. Oddzwonimy do Ciebie. Porozmawiamy merytorycznie o pozycjonowaniu na Gdańsk dla Twojego biznesu.
Dlaczego pozycjonowanie Gdańsk jest ważne i dlaczego warto być wysoko w rankingu Google?
Według badań przeprowadzonych przez specjalistów Web FX najpopularniejsza wyszukiwarka świata (czyli Google) przetwarza dziennie ok. 4 miliardy zapytań. Warto jednak pamiętać, że amerykański gigant odnotował ok. 93 miliardy wejść w samym 2020 roku (źródło: Similarweb), co powoduje bezsprzeczną dominację Google’a nad innymi przeglądarkami. Jakie wnioski możemy wyciągnąć z powyższych analiz? Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to bezkompromisowa i jedna z najlepszych metod na reklamowanie swojej firmy w sieci.
Naszym zdaniem SEO ukierunkowane na daną lokalizację to najważniejszy element reklamowy dla firm działających lokalnie. Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk pozwala zwiększyć widoczność zarówno w katalogach, mapach Google oraz wynikach organicznych.
Dzięki temu potencjalni klienci, którzy wpiszą w wyszukiwarkę dowolną frazę (np. hydraulik Gdańsk), mogą wybrać interesującą ich usługę nie tylko z organicznych wyników wyszukiwania, ale także z Map Google (oceniając przy okazji jakość usługi na podstawie opinii) oraz tzw. katalogów (prowadzących najczęściej do serwisów typu Olx, Oferteo).

Z doświadczenia możemy stwierdzić, że właściciele lokalnych biznesów decydują się na pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk ze względu na liczne zalety towarzyszące tej usłudze, m.in.:
1. Możliwość zbudowania przewagi nad konkurencją
Im szybciej zainwestujesz w pozycjonowanie Gdańsk, tym krócej będziesz musiał czekać na efekty. Z doświadczenia możemy stwierdzić, że widoczną przewagę nad konkurencją (np. w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarkach) uzyskasz po 6-12 miesiącach współpracy. Z analiz przeprowadzonych przez Ahrefs wynika, że można jednak to zrobić zdecydowanie szybciej – niektóre, nowe strony internetowe osiągnęły TOP 10 zaledwie po 61 dniach od rozpoczęcia pozycjonowania (źródło: Ahrefs).
2. Budowanie zaufania do marki
Pozycjonując się lokalnie, zadbasz o wizerunek własnego przedsiębiorstwa. Dzięki uzyskaniu wysokich pozycji w Google potencjalni internauci będą częściej korzystali z Twoich usług, ponieważ zaczną Cię traktować jako eksperta w danej dziedzinie.
3. Perfekcyjnie dobrana grupa docelowa
Ze względu na szeroką dostępność specjalistycznych narzędzi do sprawdzania słów kluczowych (np. Google Keyword Planner), możesz bez problemu sprawdzić, jakie frazy aktualnie są najczęściej wyszukiwane. Ułatwi to dobranie tzw. idealnej grupy docelowej za pomocą sugerowania się konkretnymi danymi.
Dla przykładu – przed utworzeniem tego artykułu, wpisaliśmy w Planer Słów Kluczowych od Google’a frazę pt.: „pozycjonowanie Gdańsk”. Pozwoliło nam to mniej więcej zorientować się, na jakie słowa kluczowe powinniśmy opracowywać content.

Pamiętajmy, że Google Keywords Planner to jedno z wielu narzędzi, które można wykorzystać do weryfikacji słów kluczowych. Wartymi uwagi instrumentami są także:
- senuto.com
- keywordtool.io
- moz.com/explorer
Potencjał słów kluczowych można określić w większości narzędzi SEO (również Ahrefs czy też Majestic SEO). Według nas najbardziej wiarygodne wyniki w kontekście pozycjonowania lokalnego gwarantuje Senuto – jest to polski instrument pozycjonerski w przystępnych cenach, na którym skorzystają zarówno właściciele lokalnych firm, copywriterzy, specjaliści ds. SEO, jak i content marketerzy.
4. Długofalowe rezultaty
Pozycjonowanie stron Gdańsk to długofalowy proces. Wymaga regularnego wykonywania audytów SEO, opracowania właściwej strategii pozycjonerskiej oraz pracy nad optymalizacją elementów on-site (wewnątrz witryny), jak i off-site (poza serwisem). Pierwsze efekty pozycjonowania ukierunkowanego na Gdańsk pojawią się po ok. 3 miesiącach w postaci dodatkowego ruchu na Twojej stronie. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż wyższy współczynnik konwersji będzie zauważalny w kolejnych miesiącach – wówczas wejścia na stronę zaowocują „dodatkowymi telefonami” przekładającymi się na sprzedaż.
„Decydując się na usługę pozycjonowania lokalnego w Gdańsku, inwestujesz w długofalowy rozwój swojej witryny. Nawet jeśli po roku lub dwóch latach zrezygnujesz z procesu optymalizacji SEO, osiągnięte pozycje będą utrzymywały się przez długi czas. Konwersja również nie spadnie z dnia na dzień, ponieważ będziesz widoczny w Google – dzięki temu klienci nie przestaną korzystać z Twoich usług.” – Konrad Wienc, CEO IT Holding
5. Niskie koszty dotarcia do klienta
Lokalne pozycjonowanie Gdańsk to jedna z najtańszych form promocji w sieci reklamowej Google. Ceny SEO ukierunkowanego na wybraną miejscowość zaczynają się już od 500 zł netto miesięcznie. To niewiele, biorąc pod uwagę fakt, iż klienci, których pozyskasz dzięki optymalizacji strony pod wyszukiwarki, całkowicie zredukują koszty takiej inwestycji, sprawiając dodatkowo, że wyjdziesz po prostu „na plus”.
Bardzo dobrym przykładem na efektywność lokalnego SEO są nasze działania w kontekście witryny dla uczelni niepublicznej. W ciągu 6 miesięcy poprawiliśmy wyświetlenia i kliknięcia o kilkadziesiąt procent, co przełożyło się na pozyskanie setek potencjalnych interesantów. Koszty współpracy oscylowały w granicach 1 000 zł netto miesięcznie.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron Gdańsk ukierunkowane na efekty w postaci większego współczynnika konwersji?
Cena za pozycjonowanie stron Gdańsk wynosi ok. 1 000 zł netto miesięcznie. Finalny koszt natomiast zależy od wielu czynników, m.in.:
- konkurencyjność fraz kluczowych,
- historia Twojej domeny pod kątem SEO,
- aktualnie zajmowane pozycje w rankingu Google,
- branża, w której działasz,
- długość trwania umowy.
W IT HOLDING dysponujemy trzema pakietami – podstawowym, optymalnym i dedykowanym. Ceny przedstawiają się następująco:

Warto jednak pamiętać, że każdego interesanta wyceniamy indywidualnie, ponieważ zależy nam na kompleksowym dostosowaniu oferty do wymagań i konkretnych założeń projektowych.
Często okazuje się, że finalna, miesięczna cena jest nieco niższa, niż wstępnie zakładaliśmy, ponieważ potencjalny klient wcześniej już pozycjonował swoją witrynę lub tworzył wysokiej jakości treści pod SEO. W konsekwencji trzeba dokonać wyłącznie drobnych modernizacji i wdrożyć kompleksowy proces link-buildingu oparty na wartościowych serwisach, którymi dysponujemy.
Pozycjonowanie stron Gdańsk – czy można optymalizować stronę pod SEO na własną rękę?
Pozycjonowanie stron Gdańsk na własną rękę jest możliwe, jednak często okazuje się uciążliwym finansowo rozwiązaniem przede wszystkim ze względu na niemal zerową opłacalność zakupu specjalistycznych narzędzi do pozycjonowania, które pozwalają m.in.:
- planować słowa kluczowe,
- oceniać efekty prowadzonych działań,
- obserwować ruch internetowy,
- analizować grupę docelową,
- optymalizować treści on-site i off-site.
Wynika to z prostego powodu – miesięczny koszt czterech lub pięciu instrumentów do pozycjonowania przewyższa miesięczną kwotę za lokalne SEO ukierunkowane na Gdańsk przynajmniej kilkukrotnie. A należy pamiętać, że pozycjonowanie to także czas poświęcony na implementację kluczowych elementów związanych z technicznym SEO oraz optymalizacją treści. Do tego warto doliczyć także koszty pozyskiwania linków dofollow w celu zwiększenia wiarygodności strony z punktu widzenia robotów Google’a (tzw. crawlerów), czyli poprawy wskaźnika DR oceniającego domenę pod kątem jakości linków.

Bez inwestycji w link-building nie ma szans na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, a właśnie to ma na celu pozycjonowanie.
Osoby, które praktykują pozycjonowanie na własną rękę, muszą dodatkowo regularnie doszkalać się z aktualizacji algorytmów – w innym przypadku jeden update może zniwelować efekty nawet rocznej pracy nad pozycjonowaniem.
Efekty pozycjonowania przez profesjonalną agencję SEO mogą wyglądać tak:

Chcesz uzyskać podobne lub nawet lepsze rezultaty? Zależy Ci na zdobyciu stałych i zdecydowanych klientów z Gdańska? Napisz do nas wiadomość na biuro@itholding.pl lub zadzwoń pod numer +48 660 591 159. Porozmawiamy o reklamie Twojej firmy w sieci. Pozostajemy do dyspozycji.
- Pozycjonowanie
- Pozycjonowanie Warszawa
- Pozycjonowanie Łódź
- Pozycjonowanie Poznań
- Pozycjonowanie Katowice
- Pozycjonowanie Stron Włocławek
- Pozycjonowanie Skierniewice
- Pozycjonowanie Stron Bydgoszcz
- Pozycjonowanie Gdańsk
- Pozycjonowanie Stron Inowrocław
- Pozycjonowanie Wrocław
- Pozycjonowanie Olsztyn
- Pozycjonowanie Stron Toruń
- Pozycjonowanie Stron Lublin
- Pozycjonowanie Stron Kielce
- Pozycjonowanie Bielsko-Biała
- Agencja Interaktywna Warszawa
- Agencja Interaktywna Kraków
- Pozycjonowanie Częstochowa
- Pozycjonowanie Stron Białystok
- Pozycjonowanie Kraków
- Agencja SEO Warszawa