Specjalisci ITHolding

Pozycjonowanie

Jesteś tutaj: IT HoldingPozycjonowanie

Wysokie miejsca w wyszukiwarkach dzięki SEO.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google
Pozycjonowanie Stron Internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie działania, które przynoszą wzrost liczby użytkowników witryny. Największe znaczenie ma tu ilość użytkowników z wyników organicznych w wyszukiwarkach: im wyższa pozycja w Google (lub innej wyszukiwarce, np. Bing), tym więcej użytkowników będzie miała nasza witryna internetowa. W przypadku stron firmowych, sklepów internetowych i innych stron komercyjnych pozycjonowanie stron jest dziś najważniejszym elementem reklamy i marketingu, kluczowym dla poziomu osiąganych zysków. Pozycjonowanie stron stosuje się także w przypadku mniejszych stron internetowych (głównie blogów) i portali informacyjnych.

Terminy „pozycjonowanie stron internetowych” i SEO stosuje się często wymiennie. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że szeroko rozumiane SEO to także wewnętrzna optymalizacja strony. Chodzi o poprawę działania technicznego strony, o jej szybkość, ergonomię oraz o dostosowanie do telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych. Optymalizacja wewnętrzna obejmuje także ulepszenie treści, wyglądu i komfortu użytkowania strony. Działania optymalizacyjne skierowane są tak do „ludzkich” użytkowników witryny, jak i do badających ją robotów internetowych. Algorytmy wyszukiwarki Google przyznają miejsca w wynikach wyszukiwania kierując się setkami czynników, z których znaczna część wiąże się właśnie z treścią i aspektami technicznymi stron internetowych. Bez dobrze przeprowadzonej optymalizacji wewnętrznej nie jest możliwe skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowane stron internetowych w wąskim sensie to działania poza obrębem witryny (pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach metodami typu off-site). Największe znaczenie ma w nich zdobywanie prowadzących do naszej witryny linków zewnętrznych. Linki te muszą być jednak wartościowe, a dla uzyskania optymalnych wyników zdobywać je trzeba we właściwym tempie. Jakość linków zewnętrznych i właściwe tempo ich przyrostu ocenić może dziś tylko dobra agencja SEO, korzystająca z doświadczenia swoich pracowników i zestawu profesjonalnych narzędzi testowych.

Działania SEO nie dotyczą tylko konkretnych podstron. Obejmują też blogi firmowe, profile na stronach społecznościowych oraz produkty i marki. Są więc gałęzią szeroko rozumianego marketingu. Duże znaczenie ma również budowa hierarchicznej sieci stron odsyłających do naszej witryny, tzw. zaplecza. Techniczne i finansowe możliwości zbudowania odpowiedniego zaplecza ma tylko profesjonalna agencja pozycjonowania stron internetowych.

Jak działa wyszukiwarka Google – rodzaje wyników 

Jak działa wyszukiwarka Google?
Wyszukiwarka Google

Wyniki w wyszukiwarce Google dzielimy na podstawowe wyniki organiczne oraz wyniki dodatkowe, obejmujące mapy Google, podpowiedzi Google, grafiki, newsy i filmy itp. Największe znaczenie dla większości stron firmowych, sklepów, portali i blogów ma znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych w Google. Coraz więcej osób znajduje jednak usługi i produkty za pomocą map, a nawet grafik – warto więc uwzględnić także te rodzaje wyników wyszukiwania.

Wyniki widoczne w wyszukiwarce Google nie są identyczne dla każdego użytkownika. Są spersonalizowane – przystosowane do bieżącej lokalizacji geograficznej użytkownika, preferowanych języków wyszukiwania (np. w języku polskim, angielskim lub obu), a nawet zgromadzonych przez Google informacji o wieku, płci i zainteresowaniach użytkownika.

Łatwo zgadnąć, że fakt ten jest bardzo korzystny dla agencji pozycjonujących strony i ich klientów. Gdy chodzi o pozycjonowanie stron oferta działań lokalnych, skierowanych na konkretne miasta i grupy użytkowników (np. wiekowe i zawodowe) jest dziś bardzo bogata. Działania takie określamy jako „pozycjonowanie lokalne”. Pozycjonowanie lokalne jest nie tylko skuteczne, ale także tanie, umożliwia bowiem skoncentrowanie naszych działań tylko na interesujących nas miejscach i grupach docelowych wraz z eliminacją kosztownych działań zbędnych.

Podobnie jak pozycjonowanie Google przebiega pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach (np. Bing, Yandex). W polskich warunkach rynkowych ma ono jednak charakter niszowy. Jedynie pozycjonowanie stron Google zapewnia wymierne wyniki w zakresie wzrostu ruchu na stronie.

Warto zadbać natomiast o pozycjonowanie filmów, naszego kanału Youtube oraz grafik. Jest to stosunkowo tani rodzaj pozycjonowania, przynoszący wciąż dość szybkie rezultaty.

Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?

Co ma wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie w Wyszukiwarce

Podstawowym czynnikiem wpływającym na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest ilość i jakość prowadzących do niej linków zewnętrznych. Algorytmy wyszukiwarki zliczają wszystkie linki zewnętrzne prowadzące do naszej strony i nadają im określoną wartość. Wartość ta nie jest niestety znana, dobry ekspert SEO potrafi jednak ocenić ją na podstawie doświadczenia, wiedzy oraz dostępnych narzędzi do analizy linków. Budowanie bazy linków zewnętrznych powinno przy tym przebiegać powoli i w przemyślany sposób. Samodzielne próby pozycjonowania strony poprzez zdobywanie linków mogą okazać się zgubne.

Wpływ na pozycję mają też czynniki techniczne. Chodzi tu np. o lekkość naszej strony (szybkość jej wczytywania). Od ponad roku obliczana jest ona za pomocą komputerów osobistych, ale także za pomocą telefonów komórkowych. Nasza strona musi więc nie tylko stać na dobrym serwerze, ale przede wszystkim powinna być doskonale zoptymalizowana dla telefonów komórkowych. Możliwe jest to dzięki zastosowaniu szablonów responsywnych lub budowie osobnych wersji strony dla urządzeń mobilnych.

Kluczowe znaczenie ma także treść strony. Interesujące nas frazy powinny znaleźć się w tytułach podstron, w podtytułach oraz w konkretnych akapitach. Nie wolno jednak „szpikować” treści słowami kluczowymi: prowadzi to do obniżenia pozycji. Optymalny rozkład słów kluczowych w tekście zapewniają odpowiednie narzędzia.

Cennik pozycjonowania

Na ceny pozycjonowania wpływ ma wiele czynników. Gdy chodzi o pozycjonowanie stron cennik zależy przede wszystkim od ilości fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować naszą stronę oraz od ich trudności. Nie możemy realistycznie oczekiwać szybkich i skutecznych działań na bardzo trudne frazy (np. „opony”, „hotel”) przy niskim budżecie. Istnieje jednak możliwość realistycznego i efektywnego doboru łatwiejszych słów kluczowych, przy których nawet niewielki budżet szybko się zwróci.

Na koszt pozycjonowania stron internetowych wpływa przede wszystkim liczba wyświetleń danego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania (frazy dzielimy na trudne i łatwiejsze) oraz konkurencja rynkowa. Istnieją frazy rzadko wyszukiwane, w których konkurencja jest bardzo wysoka (np. niektóre produkty jubilerskie lub usługi medyczne w małych miastach). Zdarzają się także przeciwne sytuacje. Ocena kosztu pozycjonowania na określoną frazę wymaga więc wypośrodkowania konkurencyjności i liczby wyszukiwań.

W związku z tym cena każdej frazy ustalana jest indywidualnie. Zachęcamy do kontaktu z naszą agencją w celu zapoznania się ze wstępnymi szacunkami kosztów. Dobrze wybrana agencja nie tylko skutecznie wypozycjonuje stronę klienta na określoną frazę, ale także pomoże mu wybrać takie zestawy fraz, które rzeczywiście będą skuteczne.

Często zdarza się, że nasze wstępne wyobrażenia o skuteczności i konkurencyjności fraz okazują się błędne – agencja dysponuje profesjonalnymi narzędziami badawczymi i wieloletnim doświadczeniem w ocenie efektywności słów kluczowych. Ostateczna wycena pozycjonowania możliwa jest zresztą dopiero po przeprowadzeniu starannej analizy strony internetowej klienta (wraz z kosztami jej optymalizacji) oraz dokładnego audytu stron konkurencji wraz z ich wynikami w Google. Warto ufać doświadczeniu agencji w wyborze najbardziej efektywnych fraz.

Istnieją jednak także łatwiejsze do oszacowania koszty stałe, związane z optymalizacją wewnętrzną strony, przeprowadzaniem testów i raportowaniem. Ze względu na duże zainteresowanie naszych klientów, przedstawiamy cennik pozycjonowania, trzeba jednak pamiętać, że są to ceny przykładowe:

Pozycjonowanie stron Cennik

Cennik pozycjonowania - Koszt pozycjonowania strony

Można więc zakładać, że minimalny budżet miesięczny w przypadku niewielkiego sklepu internetowego powinien wynosić około 1000 złotych. Koszt pozycjonowania zwraca się jednak szybko, w większości przypadków już po kilku miesiącach możemy liczyć na wzrost sprzedaży w sklepie o kilkadziesiąt procent.

Tanie czy skuteczne pozycjonowanie?

Tanie czy skuteczne pozycjonowanie
Skuteczne Pozycjonowanie

Pozycjonowane jest procesem długotrwałym, rozłożonym w czasie. Podobnie jak w przypadku reklamy w telewizji i prasie, wysoki budżet przeznaczony na SEO przekłada się na wymierne efekty. Nawet niższy lub średni budżet wykorzystać można jednak w sposób efektywny, co umożliwia dobrze wybrana agencja: pozycjonowanie na dobrze wybrane frazy (w tym pozycjonowanie long tail) lub skierowane do konkretnych użytkowników (np. pozycjonowanie lokalne) może okazać się bardzo skuteczne, a przy tym tanie.

Istnieje na rynku wiele nieprofesjonalnych agencji oferujących „tanie pozycjonowanie”. Zazwyczaj działania te nie przynoszą żadnego skutku. Często przynoszą dziś opłakane rezultaty: nagłe skoki pozycji, po których następuje ban otrzymany od Google, a więc zniknięcie naszej strony z wyników wyszukiwania. Zdecydowanie odradzamy korzystanie z takich ofert.

Jak każdy produkt, pozycjonowanie ma określoną cenę, wymaga wielomiesięcznej pracy całej grupy specjalistów. Są to działania długofalowe, w których nie chodzi tylko o szybkie osiągnięcie zamierzonych rezultatów, ale także o ich utrzymanie przez lata. Działalność naszej firmy czy sklepu internetowego planujemy przecież w okresie wieloletnim: przez cały ten czas strony konkurencji także korzystają z usług agencji SEO, mogą więc nas wyprzedzić…

Tanie pozycjonowanie strony internetowej to często działania SEO o celowo ograniczonym zakresie tematycznym i przestrzennym, a więc pozycjonowanie long tail (na łatwiejsze i mniej wartościowe, ale za to liczne frazy złożone z wielu słów) i pozycjonowanie lokalne. Nasza agencja pozycjonowanie takie oferuje opierając się na starannej, dokładnie skonsultowanej z klientem selekcji fraz: pozwala to na znaczne ograniczenie kosztów. Także dla tzw. fraz niszowych, a więc dla produktów rzadkich i bardzo lokalnych, pozycjonowanie przy bardzo niewielkim budżecie nadal jest możliwe. Z związku z trwającym boomem internetowym, obszarów takich jest jednak coraz mniej.

Tanie pozycjonowanie stron to nie tylko pozycjonowanie, które nie wiele kosztuje, ale także takie, które przynosi nam efektywny zwrot poniesionych nakładów. Można więc powiedzieć, że prawdziwe tanie pozycjonowanie to skuteczne pozycjonowanie strony.

Sposoby rozliczania pozycjonowania stron

sposoby i modele rozliczania pozycjonowania stron
Modele Pozycjonowania Stron

Nie oferujemy rozliczania usług SEO wyłącznie za efekty: oferujemy natomiast modele mieszane i abonamentowe. Wszystkie agencje oferujące model rozliczenia wyłącznie za efekty wykonują działania pobieżne, nastawione wyłącznie na chwilowy, nietrwały sukces połączony z dużym ryzykiem. Możemy liczyć wtedy na „szybkie wybicie” strony na względnie wysokie pozycje na krótki okres czasu, zazwyczaj kilka dni. Kończy się to jednak filtrem lub banem strony naszej firmy w Google, którego ściągnięcie jest czasochłonne i kosztowne.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że bieżąca efektywność usługi SEO ma duże znaczenie dla klientów. Oferujemy więc tak modele abonamentowe opłat, jak i modele mieszane, zapewniające jednocześnie przejrzyste i tanie pozycjonowanie naszych stron internetowych. Są to modele PPC i model mieszany nastawiony na słowa kluczowe.

Model mieszany łączy abonamentowe opłaty stałe z opłatami dodatkowymi za wzrosty pozycji na interesujące nas słowa kluczowe. Opłata stała obejmuje wstępne audyty, testy i działania optymalizacyjne, stanowiące klucz do efektywnego pozycjonowania. Zawarte są w niej także działania wykonywane stale, w tym budowa szerokiej bazy zewnętrznych linków odsyłających, bieżąca optymalizacja wewnętrzna strony oraz comiesięczne raporty. Do opłat abonamentowych doliczane są w tym modelu opłaty za skoki pozycji na konkretne, wybrane przez klientów po konsultacji z agencją frazy.

Model Mieszany PPC (z angielskiego Pay Per Click – opłata za kliknięcie) łączy opłatę stałą z opłatami dodatkowymi za ilość wejść na stronę. Model ten warto wybrać, gdy zależy nam nie tylko na wysokich pozycjach w wynikach organicznych w Google, ale raczej na ogólnej liczbie wejść na naszą stronę z wyszukiwań organicznych Google. Opłata za działania SEO, takie jak optymalizacja strony, prowadzone testy i budowanie bazy linków zewnętrznych jest w tym modelu stała. Model ten rekomendujemy zwłaszcza w pozycjonowaniu sklepów internetowych, gdyż dobrze przekłada się na konkretne wyniki sprzedażowe.

Najprostszym modelem płatności jest stały abonament miesięczny. Rekomendujemy go wszystkim klientom, którzy planują miesięczne budżety reklamowe i chcą znać stały miesięczny koszt przeznaczany na pozycjonowanie. Zapewnia on pozycjonowanie tanio, działania SEO rozłożone są bowiem w czasie. Także w tym modelu zawarta jest w całości cena testów, audytów i optymalizacji wewnętrznej. Model abonamentowy ma więc wiele zalet opłat ratalnych.

Wykonujemy codziennie staranne testy. Klienci otrzymują od nas comiesięczne raporty z wykonanych prac. Staramy się, by raporty były zrozumiałe i czytelne dla wszystkich klientów, także tych mniej doświadczonych w działalności w Internecie – w razie potrzeby odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące spraw technicznych. Klienci mają dostęp do naszego panelu pomiaru pozycji oraz powszechnie stosowanych narzędzi pomiarowych Google (Google Analytics i Google Search Console). Klient może więc sam codzienne sprawdzać wahania pozycji na określone frazy, ilość ruchu na stronie, jego typ i zmiany. Oferujemy pomoc w poprawnej konfiguracji narzędzi analitycznych oraz w zrozumieniu wyników generowanych codziennie przez narzędzia.

Zlecę pozycjonowanie… – dla kogo jest pozycjonowanie?

Dla kogo jest pozycjonowanie - zlecę pozycjonowanie
Zlecę Pozycjonowanie

O pozycjonowanie powinna zadbać każda strona internetowa. Już od lat bez profesjonalnych działań SEO komercyjny sukces w Internecie nie jest możliwy. Dla stron firmowych, w tym nawet tych mniejszych, pozycjonowanie jest dziś koniecznością. Bez choćby podstawowych działań SEO nie dotrzemy dziś w Google do szerszego grona odbiorców nawet w przypadku treści hobbistycznych, informacyjnych czy społecznych. Tym bardziej więc o to, jak wypozycjonować stronę powinno zadbać każde współczesne przedsiębiorstwo.

Pozycjonowanie skierowane jest tak dla dużych, jak i dla małych firm. Wielkie przedsiębiorstwa przeznaczają na działania SEO ogromne budżety, nie znaczy to jednak, że mała firma nie ma szans na znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników w Google. Kluczowe znaczenie ma tu czas, optymalne zaplanowanie budżetu, właściwe zaplanowanie słów kluczowych, w które celujemy, a przede wszystkim dobra agencja SEO.

Każda firma, nawet ta, która nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży w Internecie, powinna zadbać o pozycjonowanie. Nie chodzi tu tylko o bezpośrednią sprzedaż, ale także o reklamę. Dla sklepów internetowych pozycjonowanie jest jednak rodzajem układu krwionośnego, ma fundamentalne znaczenie dla ich funkcjonowania, bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedaży.

Współcześnie możliwe jest także tanie pozycjonowanie lokalne dla dla osób oferujących swoje usługi nie na terenie całej Polski, ale na konkretnych obszarach, w tym w małych miastach. Jeśli nawet w naszym mieście działa tylko 20 hydraulików, stomatologów lub firm budowlanych, ale nie widać nas w Internecie – nie zdobędziemy z tego źródła klientów. Pozycjonowane jest więc przeznaczone także dla firm działających lokalnie.

Pozycjonowanie przeznaczone jest także dla portali internetowych i blogów. Korzysta z niego prasa, w tym także lokalna, oraz wielkie portale informacyjne. Coraz częściej z usług SEO korzystają także strony informacyjne, społeczne i hobbistyczne: konkurencja rynkowa jest w tych sektorach coraz większa. Z usług agencji SEO musimy skorzystać także w sytuacji, gdy chcemy, by nasze blogi osobiste (np. kulinarne, dotyczące mody) przynosiły zyski. Profesjonalne pozycjonowanie blogów przekłada się znacznie na wzrost ilości użytkowników, a tym samym czerpane z nich zyski.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

jakie korzyści daje pozycjonowanie stron
Korzyści z Pozycjonowania stron

Pozycjonowanie strony w oczywisty sposób przekłada się na wzrost liczby internautów odwiedzających naszą stronę i bezpośrednie zwiększenie sprzedaży. Ocenia się, że mniej niż 1% użytkowników wyszukiwarki wchodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jeśli strona naszej firmy znajduje się poza pierwszą dziesiątką wyników Google na interesujące nas frazy, nie możemy więc liczyć na wielu klientów z Internetu. SEO jest więc koniecznością, tylko poprzez pozycjonowanie stron firma osiągnie dziś wysokie wyniki sprzedażowe i szeroką rozpoznawalność.

SEO to jednak nie tylko wysokie pozycje i szybki wzrost liczby użytkowników na stronie. Liczy się także jakość ruchu oraz długofalowe działanie na stronie. Z jakością ruchu wiąże się przede wszystkim tzw. współczynnik konwersji, a więc, w pewnym uproszczeniu, odsetek użytkowników strony którzy dokonują zakupu towarów w sklepie internetowym lub podejmują jakąś formę interakcji (e-mailowej lub telefonicznej) z naszą firmą. Nasza agencja podejmuje działania optymalizacyjne na stronie które sprawiają, że współczynnik konwersji wzrasta.

Pozycjonowanie to nie tylko sprzedaż, ale także marketing i stosunkowo tania reklama internetowa dla naszego przedsiębiorstwa i jego produktów i brandów. Prócz bezpośredniego pozycjonowania podstron firmowych oferujemy więc także SEO obejmujące produkty i marki. Działania takie budują długotrwałe zainteresowanie naszymi produktami oraz przekładają się na rozpoznawalność naszej firmy.

Dobry marketing w Internecie to zwiększona liczba odwiedzin strony, a więc lepsze wyniki sprzedażowe i możliwość dotarcia z naszą ofertą do milionów potencjalnych klientów w całej Polsce, a nawet poza jej granicami. Co ciekawe, sam wzrost liczby odwiedzających także jest czynnikiem rankingowym w Google. To rodzaj perpetuum mobile: im więcej odwiedzających stronę, tym wyższe pozycje w Google, a im wyższe pozycje, tym więcej odwiedzających. Warto więc zadbać o intensyfikację działań SEO: profesjonalne pozycjonowanie stron to wydatek, który z pewnością się zwróci, najskuteczniejszy współcześnie model marketingu i reklamy.

Proces pozycjonowania

proces pozycjonowania
Proces Pozycjonowania

Musimy zdawać sobie sprawę, że proces pozycjonowania nie trwa krótko i jest złożony. Skuteczne pozycjonowanie wymaga precyzji, doświadczenia i umiejętności szybkiego reagowania na zmiany algorytmów wyszukiwarek i wyniki testów.

Pozycjonowanie dzieli się na kilka etapów. Działania wstępne, takie jak audyt strony internetowej i jej optymalizacja wewnętrzna muszą być wykonane bardzo starannie. Uzyskiwanie wysokich pozycji w wyszukiwarce to sam koniec naszych działań, właściwie „wisienka na torcie”. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga cierpliwości. Szczególnie ważna jest ona na początku naszych działań.

Pierwszym etapem działań SEO jest staranny audyt strony internetowej. Obejmuje on staranny przegląd istniejącej już (względnie planowanej) witryny pod kątem wszystkich istotnych czynników wpływających na pozycjonowanie. Należą do nich np. szybkość ładowania się strony oraz obecność i działanie wersji mobilnej (przystosowanie witryny do telefonów komórkowych i tabletów).

Prócz analizy technicznej konieczna jest także analiza treści witryny. Algorytm Google ocenia stronę internetową kierując się pewnym zestawem czynników. Duże znaczenie mają nagłówki H1, H2 i H3 (tytuły podstron w języku HTML). Ważne jest, by frazy, na które chcemy pozycjonować naszą stronę, znalazły się tak w nagłówkach, jak i treści. Szczególnie ważny jest nagłówek H1, który powinien stanowić główny tytuł podstrony.

Opisy podstron pojawiają się w wynikach wyszukiwania organicznego w Google. Nie mają już dziś większego znaczenia dla oceny strony przez algorytmy Google. Są jednak ważne dla osób odwiedzających naszą stronę. Dobrze napisany opis może wygenerować duży ruch, sprawić, że potencjalni klienci wejdą właśnie na naszą stronę, nie na stronę konkurencji. Dlatego właśnie dobrze napisane opisy są istotne w przypadku każdej podstrony, każdego produktu, każdej kategorii produktów, każdego wpisu na naszym firmowym blogu.

Treści na stronie powinny być unikatowe i merytoryczne. Unikamy dziś pisania „pod SEO”, kierowania się wyłącznie tym, jak treść strony oceniają roboty Google. Ważne jest, by frazy, na które chcemy się pozycjonować, zawarte były tak w nagłówkach, jak i w treściach podstron. Zaleca się dziś, by nasycenie tekstu słowem kluczowym nie przekraczało 2%. Nie należy jednak popadać w przesadę: przy zbyt niskim nasyceniu tekstu słowami kluczowymi, algorytm może uznać, że nasz tekst jest na jakiś inny temat.

Szczególne znaczenie ma unikanie duplikacji treści. Duplikacja treści pojawia się najczęściej na skutek wad w kodzie strony oraz naszych własnych błędów: nieprzemyślanym systemie kategorii i tagów. Algorytm wyszukiwarki ocenia negatywnie strony internetowe, na których ta sama treść pojawia się dwa razy. To sprawa poważna: duplikacja jest jednym z najważniejszych elementów oceny strony przez algorytmy Google. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych, które niemal zawsze posiadają systemy kategoryzacji produktów. Każdy opis produktu, kategorii i tagu musi być obszerny i unikalny. Nie jest przesadą stwierdzenie, że kiedy mamy na myśli pozycjonowanie sklepu internetowego unikanie duplikacji jest pierwszoplanowym, najważniejszym zadaniem.

Czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony są także grafiki. Każda podstrona powinna zawierać przynajmniej jedną. Grafiki powinny być lekkie, wpływają bowiem znacznie na czas wczytywania się strony, jeden z ważniejszych czynników pozycjonowania. Pamiętajmy przy tym, że grafiki nie są tylko dla robotów: chodzi o to, by zaciekawiły internautów, sprawiły, że przebywają na naszej stronie chętnie i jak najdłużej. Długi czas przebywania internauty na stronie także jest pozytywnie punktowany przez Google.

Duże znaczenie ma także analiza naszej konkurencji, aktualna widoczność SEO stron innych firm i sklepów. Pamiętajmy, że strony konkurencyjne także korzystają z usług SEO, często dłużej od nas: a czas ma w pozycjonowaniu wielkie znaczenie. Pozycjonowanie stron firmy polega na tym, by wyprzedzić konkurencję i właśnie to będzie naszym celem. Na etapie analizy konkurencji bardzo ważna jest dobra współpraca między agencją SEO a klientem. Umieszczone na naszych stronach treści powinniśmy opracować w dużej mierze wspólnie: tak, by odpowiadały jednocześnie potrzebom pozycjonowania i potrzebom naszych klientów. Tak, by były lepsze niż treści na stronach konkurentów.

Dopiero po wykonaniu audytów, testów i analizy konkurencji przystąpić możemy do właściwej optymalizacji kodu i treści na stronie. Optymalizacja on-site w całości wykonywana jest przez nas. Nie ma więc potrzeby zatrudniania zewnętrznej firmy informatycznej. Nasi eksperci optymalizują wszelkie aspekty techniczne strony, w tym te, które wpływają na szybkość jej działania.

Ostatnim i tylko pozornie najistotniejszym etapem pozycjonowania są działania off-site. Nasza agencja dysponuje bardzo szeroką bazą potencjalnych linków zewnętrznych do stron naszych klientów. Prowadzimy więc tzw. link building, a więc wstawiamy na innych stronach internetowych linki zewnętrzne odsyłające do strony internetowej naszego klienta. Współcześnie, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działań SEO, link building prowadzić należy powoli i ostrożnie. Zbyt szybki przyrost linków z niewłaściwych miejsc nie przynosi szybkich wzrostów, a w skrajnych przypadkach może skończyć się karą od Google (trudnym do wykrycia filtrem algorytmicznym lub całkowitym banem).

By uniknąć tych problemów, nasza agencja dysponuje więc tzw. zapleczem – tysiącami posiadanych przez nas stron internetowych ułożonych hierarchicznie. Zaplecze i jego przemyślana, złożona konstrukcja umożliwiają jednocześnie ostrożne i efektywne kierowanie „mocą” przychodzących do naszych stron linków zewnętrznych. Strony zapleczowe obejmują teksty tematyczne, w sposób subtelny lub bezpośredni nawiązujący do naszej firmy. Zdarza się, że strona zapleczowa osiągnie wysokie pozycje w Google. Warto dbać więc o jakość i dużą ilość tego rodzaju tekstów: nie tylko przysparzają nam one mocy pochodzącej z linków zewnętrznych, ale też mogą być ciekawą formą reklamy i marketingu internetowego, zdobywając naszej firmie wielu nowych klientów.

Jako specyficzne elementy zaplecza traktujemy też blogi firmowe i profile firmowe na stronach społecznościowych, np. na Faceooku. Oferujemy naszym klientom pomoc w prowadzeniu blogów i obsłudze Facebooka tak, by kierowały one do nas wielu klientów i pozytywnie wpływały na wzrost ilości użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania.

Koniecznym etapem działań SEO jest także okresowy audyt widoczności. Obejmuje on tak zmiany pozycji stron klienta, jak i działania podejmowane przez konkurencję. Wszystkie działania naszej agencji, w tym okresowe audyty, ujęte są w dostarczanych naszym klientom każdego miesiąca raportach.

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług pozycjonowania?

dlaczego warto pozycjonować stronę
Zalety Pozycjonowania

Nasza agencja SEO poszczycić może się aż 11 latami doświadczenia. W dziedzinie SEO to cała epoka. Działamy niemal od początku powstania profesjonalnego rynku SEO w Polsce, a pozycjonowanie stron internetowych w Google zmieniło się przez ten czas diametralnie. Dysponujemy dynamicznym zespołem pracowników, w którym najlepsi eksperci SEO, osoby z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, współpracują z młodymi, pełnymi energii i świeżych pomysłów specjalistami.

Obsługujemy tak duże przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy, w tym niewielkie sklepy internetowe. Pozycjonowanie stron w Internecie jest dziś koniecznością dla każdego, kto w nim funkcjonuje zawodowo. Warto zresztą pozycjonować także strony prywatne, blogi, treści edukacyjne i społeczne. Dzięki pozycjonowaniu wszystkie informacje, które są dla nas cenne, mają szanse dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pozycjonowanie blogów jest dziś czymś powszechnym – zachęcamy więc do skorzystania z naszych usług także w tej dziedzinie.

Podchodzimy indywidualnie do wszystkich klientów, tak dużych, jak i małych. Udzielamy wszelkich porad i chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania związane z SEO. W pozycjonowaniu jest trochę tajemnic… Chętnie dzielimy się jednak naszą wiedzą z klientami, starając się szczegółowo, precyzyjnie i konkretnie przedstawić bieżącą sytuację ich strony o postępy naszych działań.

Pozycjonowanie stron www, blogów, filmów, grafik czy profilów na Facebooku w naszej agencji jest zwyczajnie skuteczne. Nie obiecujemy cudów: agencja, która zapewnia szybkie skoki pozycji na bardzo trudne frazy za małe pieniądze nie mówi swoim klientom prawdy. Możemy natomiast zagwarantować osiągnięcie wysokich wyników przy dużym ROI, bez żadnego ryzyka nagłych spadków pozycji lub wpadnięcia w filtry algorytmiczne. Oferujemy także usługi wyciągania stron z filtrów – naprawiamy więc błędy popełnione przez nieprofesjonalne agencje SEO.

Działamy z pasją: pozycjonowanie stron naszych klientów sprawia nam przyjemność. Jesteśmy otwarci i kontaktowi. Chętnie doradzamy, pomagamy i odpowiadamy na pytania. Staramy się, by współpraca z klientem była przyjemna i skuteczna. Pomagamy w wyborze najlepszego modelu pozycjonowania oraz w doborze optymalnych słów kluczowych.

Pozycjonowanie

Ocena 5/5
Głosów 2786


Zainteresowany darmową wyceną?

Wypełnij formularz lub zadzwoń

Konrad 660-591-159 | Wojtek 602-341-452

Formularz kontaktowy

Napisz do nas





[recaptcha]