Istnieje wiele sposobów na promocję firm w wyszukiwarkach. Własną ofertę można reklamować m.in. poprzez marketing w mediach społecznościowych, kampanie linków sponsorowanych Google Ads oraz tzw. influencer marketing. Konkretna metoda zależy od naszych indywidualnych preferencji i założeń projektowych. Z badań Statcounter wynika natomiast, że promocja w wyszukiwarce Google opłaca się najbardziej. Dlaczego? Ponieważ jej zasięg i popularność, a co za tym idzie – światowy udział giganta z Mountain View na rynku wyszukiwarek wynosi aż 92,4%. W konsekwencji pozycjonowanie w Google ukierunkowane na konkretny obszar (np. Łódź) jest rozwiązaniem niemal doskonałym każdemu przedsiębiorcy, któremu zależy, aby wypromować swoje usługi na określonym obszarze (np. danej dzielnicy, mieście czy województwie).
Czym jest pozycjonowanie stron Łódź?
Pozycjonowanie stron Łódź to nic innego jak kompleksowy proces obejmujący optymalizację on-site (wewnątrz witryny) i on-site (na zewnątrz serwisu). Celem pozycjonowania ukierunkowanego na dany obszar geograficzny (np. Łódź) jest uzyskanie wysokich pozycji w organicznych (bezpłatnych wynikach wyszukiwania). Im wyższy ranking strony w wyszukiwarkach, tym większą ilość ruchu z Google pozyskamy.

Jak można zauważyć na powyższym wykresie – biuro rachunkowe we współpracy z nami osiągnęło blisko dwukrotnie większą liczbę wejść na stronę w ciągu roku. Zaczęliśmy od poprawienia optymalizacji treści strony, pracując dodatkowo nad technicznymi elementami SEO, m.in.:
- rekonstrukcja kodu HTML i CSS witryny,
- wdrożenie mapy strony w formacie XML oraz pliku robots.txt,
- optymalizacja wydajności strony,
- wdrożenie elementów odpowiadających za responsywność na urządzeniach mobilnych,
- uzupełnienie kluczowych atrybutów ALT,
- normalizacja adresów URL pod kątem user-friendly,
- optymalizacja serwisu pod kątem dostępności stron dla robotów internetowych.
Wdrożyliśmy również działania dot. link-buildingu w celu poprawy profilu odnośników strony – dzięki temu serwis z punktu widzenia robotów Google’a (tzw. crawlerów) stał się bardziej wartościowy.

Wykres ten dotyczy klienta, któremu wypozycjonowaliśmy planetarium na wysokie pozycje w organicznych wynikach. W ramach współpracy dokonaliśmy m.in. dywersyfikacji profilu linków wychodzących, co przełożyło się na spory wzrost ruchu i wyświetleń (odnotowaliśmy ponad kilkukrotne wzrosty w ciągu roku).
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych Łódź?
Pozycjonowanie stron internetowych Łódź to znakomity sposób, aby pozyskać stałych i opłacalnych klientów z okolicznych miejscowości. Proces ten pomoże Ci zwiększyć widoczność w mapach Google i wynikach organicznych.

Pozycjonowanie stron www Łódź – zalety
Jakie zalety niesie za sobą lokalne pozycjonowanie Łódź?
- wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach,
- większa ilość wartościowego ruchu z Google,
- możliwość pozyskania stałych i opłacalnych klientów z okolicznych miejscowości,
- zbudowanie autorytetu przedsiębiorstwa,
- wypracowanie przewagi konkurencyjnej,
- postawienie swojej firmy w roli branżowego eksperta,
- zwiększenie zainteresowania usługami lub produktami,
- większy prestiż w branży,
- zwiększenie budżetu operacyjnego swojej firmy.
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie ukierunkowane na konkretny obszar (np. Łódź) przyciąga zdecydowanych klientów, którzy chcą skorzystać z danej usługi „od zaraz”. Jak to wygląda w praktyce? Internauta, decydując się na wizytę w restauracji, wpisuje w Google jedną z kilku przykładowych fraz, np.:
- restauracja Łódź,
- chińskie jedzenie Łódź,
- burgerownia w Łodzi.
Po chwili na ekranie jego smartfona wyświetlają się propozycje, które warto odwiedzić – zarówno w wynikach organicznych, jak i mapach Google. Dzięki temu może bezproblemowo trafić do wybranego punktu, wykorzystując funkcjonalność „Trasa”.

Pozycjonowanie stron Łódź – kto może na tym skorzystać?
Pozycjonowanie stron Łódź to szansa dla przedsiębiorców świadczących usługi lokalnie. Skorzystają na tym m.in.:
- warsztaty mechaniczne,
- zakłady fryzjerskie,
- salony tatuażu,
- osiedlowe sklepy spożywcze,
- serwisy komputerowe,
- siłownie,
- apteki.
Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż lokalne pozycjonowanie Łódź jest również dobrym rozwiązaniem właścicielom działalności usługowych, którzy przyjeżdżają do klientów, przykładowo:
- hydraulicy,
- masażyści,
- wulkanizatorzy.
Forma lokalnej reklamy organicznej (i w mapach Google’a) jest dedykowana każdej firmie posiadającej fizyczną placówkę otwartą w konkretnych godzinach. Sklepy internetowe również mogą mieć wizytówkę Google i pozycjonować się organicznie – jednak w przypadku szeroko pojętej branży e-commerce polecamy tzw. ogólnopolskie SEO, skierowane na klientów z całej Polski – jest to wówczas po prostu bardziej opłacalne.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych Łódź?
Cena za pozycjonowanie w Łodzi oscyluje w granicach 1 000 zł netto miesięcznie. Bazując na naszym doświadczeniu, uważamy, że bardzo nieprofesjonalne byłoby podanie jednego, sztywno obowiązującego cennika. Wynika to z prostego powodu – na cenę pozycjonowania składa się wiele elementów, m.in.:
- branża, w której działasz (najdroższe są: hostingowa, medyczna, e-commerce);
- historia pozycjonowanej domeny (jeśli kiedyś pozycjonowałeś stronę, będzie taniej);
- aktualna jakość serwisu (pod kątem technicznego SEO i optymalizacji treści);
- konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej konkurencyjne słowa wybierzesz, tym niższy jest finalny koszt za pozycjonowanie);
- obecnie zajmowane pozycje (na konkretne frazy kluczowe);
- rodzaj frazy kluczowej (ogólna, czy sprecyzowana – long tail SEO);
- długość trwania umowy (najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest wybór sześcio- lub dwunastomiesięcznej formy abonamentowej).
Biorąc pod uwagę specyfikę pozycjonowania lokalnego, możemy śmiało stwierdzić, że koszty za optymalizację strony pod SEO w Łodzi zaczynają się już od 500 zł miesięcznie (w przypadku niewielkich firm usługowych).
Jeśli zależy Ci na otrzymaniu konkretnej propozycji finansowej za pozycjonowanie strony Łódź – zadzwoń do nas pod numer +48 660 591 159 lub napisz na biuro@itholding.pl. Pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Pozycjonowanie Łódź – jak zoptymalizować stronę pod SEO na własną rękę?
Optymalizacja strony pod kątem SEO na własną rękę wymaga sporych umiejętności, regularnego poszerzania horyzontów odnośnie branży marketingu w wyszukiwarkach oraz chociaż minimalnej wiedzy o CMS-ach w celu wprowadzania zmian (np. na platformie WordPress).
Jeśli jesteś początkującym pozycjonerem lub właścicielem lokalnego serwisu www – koniecznie zapoznaj się z poradnikiem Ahrefs[1] w serwisie YouTube. Znajdziesz go, wpisując w wyszukiwarkę YouTube frazę „Complete SEO Course” lub klikając w ten LINK.

Podczas oglądania kursu opracowanego przez ekspertów Ahrefs rekomendujemy zwrócić szczególną uwagę na dobór fraz kluczowych (jest to bardzo pomocne w kontekście lokalnego pozycjonowania w Łodzi). Kolejne fundamentalne elementy:
- optymalizacja kodu strony,
- optymalizacja treści,
- link-building (eksperci Ahrefs poświęcili temu kilkadziesiąt minut),
- analiza rezultatów,
- wszelkie aspekty związane z on-page i off-page SEO.
Optymalizując stronę na własną rękę, polecamy również założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pozwoli ona być widocznym w Mapach Google, a co za tym idzie – użytkownicy będą mogli z łatwością odnaleźć Twoje przedsiębiorstwo (i wystawić mu pozytywną opinię).
Poniżej przedstawiamy jak w 5 prostych krokach założyć wizytówkę Google Moja Firma:
KROK 1 – zaloguj się na konto Google
Po zalogowaniu się na konto Google zacznij konfigurację wizytówki, wchodząc na stronę: business.google.com.

KROK 2 – wprowadź nazwę firmy
Wprowadzając nazwę firmy, rekomendujemy posłużyć się jej skróconą wersją – będzie po prostu bardziej przyjazna w odbiorze potencjalnym klientom.

KROK 3 – wybierz branżę z listy rozwijanej
Jeśli nie możesz znaleźć swojej branży na liście rozwijanej – poszukaj pokrewnej dziedziny.

KROK 4 – określ lokalizację i przejdź dalej
Wpisz dokładny adres siedziby swojej firmy. W tym przypadku możesz posłużyć się tzw. pinezką – wówczas określisz lokalizację precyzyjniej. Po kliknięciu przycisku „Dalej” należy wybrać sposób kontaktu (np. podpinając numer telefonu), a dodatkowo uwzględnić godziny otwarcia.

KROK 5 – zweryfikuj wizytówkę
Większość funkcjonalności oferowana przez wizytówkę Google Moja Firma jest dostępna dopiero po weryfikacji. List weryfikacyjny przyjdzie do Ciebie w ciągu kilkunastu dni od zakończenia procesu tworzenia wizytówki Google Moja Firma.

Aby sprawdzić, jak wizytówka Google wygląda w rzeczywistości, należy wpisać nazwę własnej firmy w wyszukiwarce. Efekty prezentują się następująco:

Lokalne pozycjonowanie Łódź – jak długo trzeba czekać na efekty?
Efekty pozycjonowania lokalnego będą zauważalne już po 2-3 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Mniej więcej po sześciu lub dwunastu miesiącach współczynnik konwersji (np. w postaci skorzystania z usługi, zapisu do newslettera, rezerwacji szkolenia) zdecydowanie się zwiększy, co wpłynie również na zmniejszenie liczby niedokończonych transakcji. Pamiętajmy jednak, że czas oczekiwania na efekty SEO zależy od wieku Twojej domeny, aktualnego poziomu optymalizacji serwisu w obrębie kodu strony oraz historii pozycjonerskiej.
Jesteś zainteresowany darmową i niezobowiązującą wyceną za lokalne pozycjonowanie w Łodzi? Wypełnij formularz kontaktowy. Odezwiemy się do Ciebie.
Pozycjonowanie stron Łódź to usługa, która poprawia widoczność stron internetowych dla lokalnych zapytań w wyszukiwarce Google.