Jak wydłużyć czas spędzany na naszej stronie?

Agencja SEO IT Holding

2020/03/27

2020/03/27


Bez kategorii

Spis treści

Wraz z rozwojem algorytmów odpowiadających za wybranie najlepszej strony jako odpowiedź dla użytkownika, coraz większą wartość zyskuje czas jaki użytkownik spędza na stronie. Im dłużej, tym lepiej. Średni czas, dla typowej niedużej strony to przynajmniej 2 minuty. Tak jak każdy wynki powyżej będzie pozytywnie wpływał na ocenę naszej strony, tak wyjątkowo niskie wyniki (jak na przykład 5-10 sekund) obniżą notowania strony, sugerując że znajdująca się na nich treść nie zawiera informacji związanych z wyszukiwaną frazą.

Kieruj swoją stronę do konkretnego typu odbiorcy.

Po pierwsze musimy zrozumieć czego potencjalny użytkownik może szukać na naszej stronie. To zależy od wielu czynników, ale przede wszystkim od typu użytkownika. Tych możemy wyróżnić aż 3, podzielonych pod względem tego jakiego rodzaju informacji poszukują.

Poszukiwacz informacji.

Informacyjny typ jest spotykany najczęściej. Oznacza on użytkownika poszukującego ogólnej odpowiedzi na podaną przez siebie frazę. W wyszukiwanych frazach użytkowników tego typu, często pojawiać się będzie format pytania „Jak zrobić…?” lub „Gdzie znaleźć…?”. Dlatego typ ten, jest najbaradziej atrakcyjnym potencjalnym odbiorcą różnego rodzaju blogów i stron informacyjnych (na przykład Wikipedia). Jeśli więc prowadzisz bloga i zastanawiasz się jak przyciągnąć oraz co ważniejsze utrzymać uwagę takiego użytkownika, postaw na wysokiej jakości treść. Upewnij się, że Twoja strona zawiera treściwą i wyczerpującą odpowiedź na wyszukiwaną frazę. Nie zapomnij także zoptymalizować stronę pod kątem SERP-ów, kilka zdań wyświetlonych jeszcze przed stroną z pewnością przyciągnie uwagę tego typu odbiorcy.

Pytający o drogę.

Typ nawigacyjny oznacza, że użytkownik wie mniej więcej czego szuka, używa wyszukiwarki aby odszukać miejsce w którym może to coś znaleźć. Przykładem niech będzie wpisywanie do wyszukiwarki fraz takich jak: „Warszawa klub sportowy” albo „buty sportowe Nike”. Widzimy, że użytkownik ma już konkretny cel, używa wyszukiwarki aby określić gdzie może ten cel zrealizować. Bardzo często intencje spłycają się do zwyczajnego sprawdzenia czy wpisywane wyrazy są poprawne, a nawet omyłkowo do wyszukiwarki wprowadzany jest pełny adres URL strony.

Kupujący.

Ostatecznie, typ komercyjny w odróżnieniu od pozostałych ma sprecyzowane intencje nakierowane na dokonanie transakcji. Podobnie do nawigacyjnego, typ ten będzie używał konkretych nazw marek lub produktów, ale ponadto będzie zawierał słowa typu „kup online”, „zamów” albo „subskrybcja”. Oczywiście najbardziej adekwatnym celem dla takich użytkowników będą wszystkiego rodzaju sklepy internetowe, serwisy zajmujące się promocją i recenzjami produków, oraz witryny świadczące usługi internetowe (na przykład streaming filmów i seriali).

Optymalizacja to klucz.

Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie zoptymalizować zawartość swojej strony pod kątem odpowiedniego rodzaju odbiorcy. Z pewnością zwiększy to nie tylko ruch na stronie, a ponadto zminimalizuje ilość użytkowników, którzy natychmiastowo opuszczają Twoją stronę, zaniżając jednocześnie jej ranking w algorytmach wyszukiwarki.


Blog IT Holding

Czym są wskaźniki Core Web Vitals i jak wpływają na SEO?

10 lipca, 2022

Regularne aktualizacje developerów Google powodują, że wyszukiwarki stają się coraz bardziej dostosowane do obecnych wymagań internautów. Dzięki temu rywalizacja o najwyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania przebiega uczciwie, a osiągnięcie konkretnych pozycji jest uzależnione od stopnia zrealizowania rzeczywistych potrzeb potencjalnych klientów. Przysłowiowym ukłonem w stronę doświadczeń użytkowników był moment wprowadzenia mierników interaktywności Core Web […]

Pozyskiwanie Leadów

19 grudnia, 2023

Wchodzimy w rok 2024 z nowymi wyzwaniami i szansami w dziedzinie pozyskiwania leadów. Nasz najnowszy artykuł zapewnia kompleksowy przegląd strategii i metod, które będą kluczowe w nadchodzącym roku. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy zarządzasz marketingiem w dużym przedsiębiorstwie, te informacje są niezbędne, aby być na czele zmian w cyfrowym marketingu. Dowiedz się więcej o innowacyjnych podejściach i najlepszych praktykach, które pomogą Ci skutecznie generować leady w 2024 roku.

Jak Skonfigurować i Zweryfikować Swoją Stronę w Google Search Console

22 marca, 2024

Google Search Console (GSC) to potężne narzędzie, które pozwala właścicielom stron internetowych monitorować i utrzymywać ich obecność w wynikach wyszukiwania Google. GSC dostarcza kluczowych informacji na temat tego, jak Google widzi Twoją witrynę, oraz pomaga zidentyfikować i naprawić problemy związane z SEO. W tym artykule pokażemy krok po kroku, jak skonfigurować i zweryfikować swoją stronę […]