Jaką formę reklamy internetowej warto wybrać?

Agencja SEO IT Holding

2018/06/15

2018/06/15


Bez kategorii

Zastanawiałeś się dlaczego reklama w Internecie jest taka ważna, aby odnieść sukces w swojej branży? Chcąc pozyskiwać nowych klientów i czerpać z tego korzyści musisz wiedzieć, że w obecnych czasach w filarem powodzenia każdego przedsiębiorcy jest skuteczne wypromowanie swojego biznesu w wyszukiwarce Google.

Zacznijmy więc od przedstawienia dwóch najbardziej popularnych rozwiązań reklamowania witryn internetowych, do których zalicza się pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Adwords.

Zanim przejdziemy do konkretów na dobry początek warto wyjaśnić kluczowe pojęcia związane ze sposobem reklamowania w sieci. Wielu początkujących przedsiębiorców chcących wypromować swój biznes ma spory problem z odróżnieniem obu metod.

Zacznijmy od pozycjonowania stron internetowych – do tej metody zalicza się szeroki zakres działań, które podejmuje agencja w celu wypromowania naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Ma to na celu doprowadzenie strony do jak najwyższej pozycji organicznych wyników wyszukiwania pozycjonowania. Każdy przedsiębiorca, który chce zacząć reklamować swoja firmę w ten sposób musi mieć świadomość, że jest to proces bardzo czasochłonny, co niewątpliwie jest sporym minusem. Na efekty trzeba czekać bagatela od 3-6 miesięcy. Dodatkowo skuteczność prac w dużej mierze jest uzależniona od algorytmów Google. W przypadku ich aktualizacji trzeba się liczyć z tym, że strona może stracić swoje pozycje. Jednak powierzając ten temat agencji reklamowej możesz być spokojny, że specjaliści będą czuwać i na bieżąco reagować na niekorzystne działania. Niewątpliwą zaletą tej metody jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz rozpoznawalności marki. Dzięki atrakcyjnym treściom oraz odnośnikom pozyskiwanym z wartościowych stron pozwalają na wypromowanie biznesu na bardzo szeroką skalę.

A co z reklamą w Google Adwords? Jest to z kolei działanie polegająca na wyświetlaniu witryny w wynikach sponsorowanych. W tym przypadku przedsiębiorca ma możliwość promowania swojej działalności na wybrane przez siebie słowa kluczowe płacąc jednocześnie za każde kliknięcie w reklamę. W przeciwieństwie do pozycjonowania tutaj efekty widoczne są niemal natychmiastowo. Wpłacone środki na konto a Google Adwords oraz ustawienie reklamy w wynikach wyszukiwania powoduje, że witryna jest automatycznie wyświetlana w Google. Mocną stroną jest fakt, że przedsiębiorca ma możliwość monitorowania skuteczności swojej kampanii korzystając z dostępu do swojego panelu. Niestety minusem tej metody są spore koszty. AdWords działa na zasadzie licytacji – kto da więcej ten uzyskuje wyższą pozycję w wynikach płatnych. Koszty są także w dużej mierze uzależnione od konkurencyjności branży, do której zalicza się nasza firma. Wyższa konkurencja przy hasłach kluczowych = wyższe koszty, które trzeba przeznaczyć na wypromowanie biznesu. Wadą jest również to, że reklamy są wyświetlane tylko i wyłącznie wtedy kiedy na naszym koncie w AdWords są środki. Ich brak oznacza zaprzestanie wyświetlania naszych reklam.

Biorąc pod uwagę obie przedstawione metody każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli środki finansowe na to pozwalają warto skorzystać z obu form reklamy. Jednak jeśli finanse są okrojone warto na samym początku zastanowić się czego oczekujemy. Jeśli zależy nam na natychmiastowym efekcie i zyskach to warto tutaj skorzystać z płatnych reklam w Google Adwords. Natomiast jeśli w naszym zamyśle jest czerpanie zysków długofalowo to zdecydowanie warto skorzystać z pozycjonowania, które po czasie przyniesie zdecydowanie lepsze dla nas efekty.