SXO – czym jest? Jaki ma wpływ na pozycję w wyszukiwarkach? Kompleksowy poradnik
Według badań przeprowadzonych przez Akamai (źródło: akamai.com) wystarczy zaledwie dwusekundowe opóźnienie, aby stracić szansę na pozyskanie leada, zwiększając jednocześnie współczynnik odrzuceń aż o 103%! Wyniki publikacji opracowanej przez specjalistów Akamai mają kluczowe znaczenie w odniesieniu do dzisiejszego rynku związanego z szeroko pojętym sektorem e-commerce oraz działalnościami usługowymi, ponieważ Twój serwis może być w TOP 10, ale jeśli nie dostarczy użytkownikom odpowiednich wrażeń – nie wygeneruje konwersji. Chcesz, żeby sprzedaż i liczba konwersji na Twojej stronie wzrosła? Koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł. Dowiedz się, czym jest SXO i jak wpływa na pozycję w wyszukiwarkach! Miłej lektury.
SXO – co to jest?
SXO (ang. Search Experience Optimization) to nowoczesna strategia pozycjonerska mająca na celu zoptymalizować doświadczenia użytkownika – w taki sposób, żeby potencjalni klienci, którzy wchodzą na Twoją stronę internetową, przebywali na niej jak najdłużej, zmniejszając wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate), dokonując jednocześnie pożądanej konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, pobrania pdf-a lub wypełnienia formularza kontaktowego).
SXO – pozycjonowanie połączone z optymalizacją stron pod użytkowników [SXO = SEO + UX]
SXO obejmuje dwa kluczowe zagadnienia – optymalizację stron w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz doświadczenia użytkownika – UX (ang. User Experience). Synergia SEO i UX daje SXO – kompleksową strategię pozycjonowania uwzględniającą optymalizację zarówno pod kątem robotów Google, jak i potencjalnych klientów (priorytetem w tym wypadku są oczywiście internauci).
Zapamiętaj!
Optymalizując stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych zgodnie z zasadami SXO, sprawisz, że internauta trafi do Twojego serwisu z bezpłatnych wyników (ze względu na działania SEO), a następnie doświadczy pozytywnych wrażeń związanych z korzystaniem z Twojej witryny – ze względu na niebagatelny wpływ UX. Właśnie dlatego strategię SXO wyrażamy następującym wzorem: SXO = SEO + UX.
SXO – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użytkowników w celu zwiększenia współczynnika konwersji [SXO = SEO + UX + CRO]
Powodem, dla którego wiele przedsiębiorstw decyduje się na pozycjonowanie w modelu SXO, jest wpływ tej strategii na uzyskanie wyższego współczynnika konwersji. Jak to wygląda w praktyce? SXO jest ewolucyjną formą tworzenia stron lub sklepów internetowych zgodnie z regułami pozycjonowania i projektowania (UX), jednocześnie dążąc do maksymalizacji konwersji. W zależności od rodzaju Twojej działalności konwersja może przejawiać się w następujący sposób:
- zakup produktu,
- skorzystanie z usługi,
- subskrypcja newslettera,
- kliknięcie baneru reklamowego,
- wysłanie zapytania ofertowego.
Strategia SXO mówi o tym, żeby spojrzeć na witrynę kompleksowo. Właśnie dlatego SXO to nie tylko SEO + UX, ale również CRO (ang. Conversion Rate Optimization). W przypadku zaniedbania konkretnego aspektu witryna nie zostanie dostosowana do najnowszych standardów, a w konsekwencji może nie działać tak, jak powinna lub nie przynosić odpowiednich rezultatów (np. w postaci dodatkowych klientów z wyszukiwarek ze względu na zbyt długi czas ładowania poszczególnych elementów lub zbyt niski współczynnik interaktywności związany z Core Web Vitals).
Idea SXO – kiedy i jak powstała nowoczesna koncepcja pozycjonowania?
Optymalizacja stron pod kątem użytkowników oraz wyszukiwarek została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych, na początku 2014 roku. Właśnie w tym czasie przeprowadzono pierwsze, rzetelne badania, które wykazały ogromny wzrost liczby odwiedzin serwisów internetowych (zarówno stron usługowych, jak i sklepów e-commerce) z poziomu wyszukiwarek za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
W tym czasie marketerzy i przedsiębiorcy zaczęli podejmować pierwsze próby optymalizacji stron pod kątem doświadczeń użytkowników zgodnie z zasadami mobile first (badania na temat mobile first: diva-portal.org).
SXO bardzo szybko stało się światowym trendem, ponieważ olbrzymia konkurencja w branży e-commerce wymusiła niejako na właścicielach sklepów internetowych wdrażanie nowoczesnych rozwiązań.
Model Search Experience Optimization jest również odpowiedzią na tzw. ewolucję SERP-ów (ang. Search Engine Results Page – strony wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania), ponieważ Google dąży do tego, aby wyniki wyszukiwania były coraz bardziej użyteczne.
Celem giganta z Mountain View jest promowanie witryn maksymalnie przyjaznym użytkownikom – zgodnie z zasadą user friendly (badania na temat user friendly: link.springer.com).A właśnie w tym pomaga nowoczesny model SXO.
Czym SXO różni się od SEO?
SEO
SEO to działania optymalizacyjne on-site (w witrynie) i off-site (poza serwisem) mające na celu zwiększenie pozycji na poszczególne słowa kluczowe w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Efektem SEO jest wzrost ruchu organicznego.
SXO
Strategia SXO to pojęcie złożone obejmujące wszelkie zasady SEO, łączące dodatkowo aspekty UX, związane z doświadczeniami użytkownika. W jakim celu? Ponieważ wizyta na stronie spowodowana widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania nie gwarantuje żadnych rezultatów – musi być ona również zoptymalizowana pod kątem UX.
W myśl zasady SXO skuteczne działania obejmujące pozycjonowanie powinny prowadzić do maksymalizacji konwersji. A można to osiągnąć, optymalizując doświadczenia użytkowników.
Jakie działania wchodzą w skład SXO?
Działania, na które składa się SXO to pozycjonowanie stron internetowych (czyli SEO), content marketing, analityka, a także optymalizacja UX oraz UI. Szczegóły omawiamy w kolejnych fragmentach dzisiejszego artykułu.
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)
Jak już wcześniej wspomnieliśmy – pozycjonowanie bazuje na dwóch głównych elementach: optymalizacji on-site (prace wewnątrz serwisu) oraz optymalizacji off-site (poza serwisem).
Na optymalizację wewnątrz serwisu (on-site) składają się m.in.:
- działania związane z optymalizacją contentu,
- minifikacja kodu źródłowego (np. CSS i HTML),
- wdrażanie internal linkingu, czyli linkowania wewnętrznego w celu poprawy nawigacji serwisu.
Na optymalizację poza serwisem (off-site) składa się przede wszystkim link-building, czyli budowanie autorytetu strony za pomocą wartościowych linków pozyskiwanych naturalnie.
Aspekty priorytetowe stanowiące fundament pozycjonowania to: optymalizacja treści, optymalizacja techniczna oraz link-building. Poniżej podajemy najważniejsze informacje odnośnie tych czynników.
Optymalizacja treści
Optymalizacja treści zgodnie z zasadami SEO polega na cyklicznej pracy nad contentem. Mogą to być m.in.:
- opisy produktów,
- opisy kategorii,
- wpisy blogowe.
W zależności od własnych potrzeb i założeń projektowych możesz również dokonać optymalizacji contentu głównego znajdującego się na konkretnych podstronach tj.: „O nas”, „Wykonane projekty” czy też „Kontakt”.
W ramach pracy nad treściami należy zadbać o kilka, bardzo istotnych elementów, a mianowicie:
- rozbudowanie tekstów o grafiki, video oraz dodatkową objętość (żeby wyczerpać temat w większym stopniu – ma to niebagatelne znaczenie w kontekście doświadczeń potencjalnych klientów);
- nasycenie contentu istotnymi słowami kluczowymi (w tym przypadku warto dodać frazy ogólne – składające się z 1-2 słów, frazy chunky middle – bazujące na 2-3 słowach i long tail SEO – zbudowane z więcej niż 3 słów kluczowych);
- poprawa struktury tekstów (dzięki temu treści będą chętniej indeksowane przez roboty Google oraz czytane i przyswajane przez potencjalnych klientów);
- dodanie lub edycja najważniejszych meta tagów (meta title – istotnego pod kątem SEO, szczególnie dla crawlerów oraz tagu meta description – przydatnego w kontekście UX);
- weryfikacja duplicate content (aby strona była wartościowa z punktu widzenia robotów Google, powinna być w 100% unikalna – dlatego warto sprawdzić, czy treści znajdujące się w naszym serwisie są na pewno wyjątkowe i nie istnieją w żadnym innym miejscu w sieci).
Istotnym elementem dotyczącym optymalizacji treści jest również ich weryfikacja merytoryczna. Co więcej – w branżach YMYL (ang. Your Money, Your Life), dotyczących stron, które oferują m.in. porady finansowe, zdrowotne lub prawne, należy kierować się strategią E-A-T.
O co dokładnie chodzi? Otóż Google wymaga od nas (szczególnie w przypadku YMYL), żebyśmy byli ekspertami w danej dziedzinie – jeśli piszemy artykuł na temat związany z finansami, zdrowiem lub prawem. Ewentualnie możemy opracowywać daną treść we współpracy ze specjalistą. Taką personę należy jednak uwzględnić w tekście.
Dodatkowo warto posługiwać się rzetelnymi źródłami naukowymi potwierdzającymi konkretne zjawiska lub prozdrowotne działanie danego preparatu.
Model E-A-T składa się z trzech wyrażeń:
- Expertise (Ekspertyza) – pierwsza litera E-A-T wymaga od Ciebie, żebyś był specjalistą w danej dziedzinie lub przynajmniej z nim współpracował (zgodnie z zasadą tego modelu należy podkreślać kwalifikacje twórców danego contentu);
- Authoritativeness (Autorytet) – o autorytet strony zadbasz, stosując się do powyższego punktu (biorąc jednak pod uwagę fora internetowe, autorytet oznacza poziom dyskusji);
- Trustworthiness (Zaufanie) – w e-commerce zaufanie wzbudza wdrożenie certyfikatu SSL, który spowoduje, że potencjalni klienci będą mogli bezpiecznie dokonać zakupów za pomocą kart kredytowych lub innych metod płatności z wykorzystaniem danych osobowych.
Aby wzbudzić zaufanie w odbiorcach, warto również posługiwać się przypisami do badań. Dodatkowe informacje odnośnie modelu EAT znajdują się w punkcie 6.1 w oficjalnym poradniku Google.
Jeśli natomiast chcesz dowiedzieć się więcej na temat zagadnienia YMYL – koniecznie sprawdź punkt 2.3.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna strony ma za zadanie sprawić dany serwis bardziej użytecznym. To podnosi jego wartość z punktu widzenia internautów oraz robotów Google. Na techniczne SEO składa się 5 istotnych elementów:
- dodanie i edycja pliku robots.txt,
- wdrożenie mapy strony w formacie XML,
- analiza i modyfikacja danych strukturalnych,
- wdrożenie przekierowań (które będą nawigować crawlery oraz użytkowników),
- dostosowanie architektury strony.
W skład optymalizacji technicznej wchodzą również elementy tj. dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz poprawa jej wydajności. Biorąc pod uwagę standardy SXO – działania te integrują się z optymalizacją UX oraz UI, co opiszemy w akapicie odnoszącym się bezpośrednio do tego zagadnienia.
Link-building
Bazując na literaturze naukowej związanej z link-buildingiem, można śmiało wywnioskować, że pozyskiwanie odnośników wychodzących jest najważniejszym lub jednym z kluczowych elementów pozycjonowania (SEO). Tak stwierdził m.in. Paddy Moogan w swojej książce zatytułowanej „The Beginner’s Guide To Link Building.”
Nie tylko Paddy Moogan widzi ogromny potencjał w link-buildingu. Udowadnia to również publikacja pt.: „Search Engine Optimization (SEO): Technical Analysis Concepts” utworzona stosunkowo niedawno przez autora Arunjay Kumar.
Wartościowe linki najlepiej pozyskiwać bazując na treściach viralowych zrzeszających konkretne społeczności. Dobrym rozwiązaniem jest także tworzenie wartościowych case study oraz udzielanie wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy.
Odnośniki można również zdobyć, bazując na rozwiązaniach tj.:
- komentarze na forach,
- katalogi,
- listy firm,
- strony lokalne,
- portale ogłoszeniowe,
- relinkowanie,
- własne zaplecza,
- płatne, ogólnopolskie portale,
- wymiana wpisów gościnnych.
W przypadku link-buildingu rekomendujemy zapoznać się ze stroną Whitepress. Dostępne są tam liczne źródła, z których można pozyskać wysokiej jakości linki w przystępnych cenach.
Należy jednak mieć na uwadze, że najbardziej wartościowe odnośniki pozyskuje się z naturalnych działań – gdy zainteresujemy osoby z naszej branży w taki sposób, aby samodzielnie linkowały konkretną witrynę. Może to również spowodować „przypływ” nowych klientów, co poskutkuje maksymalizacją współczynnika konwersji.
Content marketing
Wartościowe treści są ważnym czynnikiem rankingowym. Odpowiednio dopasowany content, zgodnie z misją danej marki i preferencjami odbiorców ma za zadanie edukować na temat danego produktu. Dzięki temu zwiększy się prawdopodobieństwo jego zakupu. Content marketing można wykorzystać także w kontekście usług – tworząc artykuły eksperckie, dogłębnie przedstawiające dane zagadnienie.
Do najpopularniejszych form marketingu treści, które warto wdrożyć do strategii optymalizacyjnej SXO, należą:
- blogi,
- poradniki,
- artykuły eksperckie
- wpisy sponsorowane,
- recenzje,
- case studies,
- zestawy najczęstszych pytań i odpowiedzi (FAQ),
- rankingi,
- testy i porównania usług lub produktów.
Content marketing skutecznie wspiera nie tylko działania SXO, ale także buduje wokół marki zaufaną i lojalną społeczność, przedstawiając również Twoją firmę w roli branżowego eksperta.
Analityka
Dostosowując stronę do aktualnych standardów SXO, zwróćmy uwagę na regularne analizowanie i obserwację naszej witryny. W tym celu warto korzystać z praktycznych narzędzi analitycznych, m.in.:
- Hotjar,
- Google Analytics 4,
- Google Search Console.
Dlaczego analityka jest fundamentalnym elementem SXO? Ponieważ dzięki temu można pozyskać dane służące do skutecznego planowania dalszych działań i budowania strategii odnoszącej się do optymalizacji konwersji. Wdrożenie analityki i zastosowanie wniosków, jakie z niej „płyną”, niesie za sobą wiele istotnych korzyści tj.:
- pozytywny wpływ na wysokość współczynnika konwersji,
- zwrot z inwestycji w przyszłe projekty firmy,
- możliwość podejmowania wyłącznie świadomych decyzji marketingowych opartych na rzetelnych danych.
Warto również wspomnieć, iż dzięki analityce można z łatwością potwierdzić swoją hipotezę i konkretne założenia analityczne. Co więcej – przeanalizowanie danych pozwala wyciągnąć wnioski, których poprawa przyczyni się do ulepszenia jakości strony pod względem UX.
Optymalizacja UX
Optymalizacja User Experience usprawnia komunikację pomiędzy potencjalnymi klientami a stronami internetowymi. Według najnowszych standardów dotyczących witryn user-friendly, o aspekt UX warto zadbać już na etapie projektowania strony www. W szczególności warto zwrócić uwagę na pojęcia tj.:
- atrakcyjność,
- budowanie pozytywnych wrażeń,
- użyteczność.
Aby prawidłowo zaplanować proces UX, należy zastanowić się nad celem, jaki ma osiągnąć Twoja witryna, konkretną grupą docelową oraz ich potrzebami.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy – na optymalizację UX składa się kilka kluczowych elementów, m.in.:
- wydajność strony,
- jej interaktywność,
- stabilność wizualna.
O każdy z powyższych aspektów można bez problemu zadbać, optymalizując stronę zgodnie z technicznymi zasadami on-site.
Poprawa wydajności witryny
Jeśli zależy Ci na poprawie wydajności serwisu, powinieneś zwrócić uwagę na poniższe czynności:
- minimalizacja zużycia serwera,
- optymalizacja obrazów,
- likwidacja niepotrzebnych elementów na stronie,
- aktualizacja wtyczek i motywów,
- redukcja liczby przekierowań,
- minifikacja kodu HTML i CSS,
- aktywacja pamięci podręcznej przeglądarki.
Poprawa interaktywności oraz stabilności wizualnej witryny
Aby poprawić interaktywność oraz stabilność wizualną, należy zoptymalizować stronę pod kątem Core Web Vitals. W tym przypadku chodzi o trzy główne wskaźniki:
- LCP (ang. Largest Contentful Paint) – wskaźnik odpowiadający za wydajność kluczowych elementów witryny (aby go poprawić, należy zoptymalizować CSS, poprawić fonty, dokonać minifikacji JavaScript, a co najważniejsze – spriorytetyzować treści odnoszące się do bieżącej akcji potencjalnego klienta);
- FID (ang. First Input Delay) – mierzy czas, w jakim użytkownik dokonuje interakcji z witryną (w tym przypadku warto zminimalizować pracę głównego wątku i utrzymać liczbę żądań na wystarczająco niskim poziomie);
- CLS (ang. Cumulative Layout Shift) – bardzo ważny element w kontekście UX, który określa stabilność wizualną (aby poprawić wskaźnik CLS, należy zmniejszyć rozmiary zdjęć, zarezerwować wymaganą przestrzeń na konkretne funkcjonalności, a dodatkowo dołączać pliki graficzne, za pomocą narzędzi tj. Aspect Radio Boxes.
W celu weryfikacji wskaźników Core Web Vitals rekomendujemy skorzystać z dedykowanych narzędzi, m.in.:
- Lighthouse,
- Google Search Console (funkcja „Podstawowe wskaźniki internetowe”),
- PageSpeed Insights,
- Narzędzia deweloperskie Chrome,
- Dodatek do Chrome (Web Vitals).
Działanie jednego z najbardziej renomowanych narzędzi do badania Core Web Vitals – Google PageSpeed Insights przedstawiamy na poniższym screenshocie:
Optymalizacja UI
Zgodnie z założeniami koncepcji SXO, istotne, wpływające na odbiór witryny przez użytkowników są m.in.:
- design,
- zastosowane kolory,
- proporcje i układ serwisu.
Właśnie za to odpowiada jeden z kluczowych elementów SXO, czyli UI (ang. User Interface). Dzięki dokładnej optymalizacji strony pod względem interfejsu użytkownicy będą bardziej zadowoleni, a do tego zaczną chętniej wchodzić w interakcje z Twoją witryną.
W przypadku UI ogromne znaczenie ma również GUI (ang. Graphical User Interface). Dlatego najważniejsze informacje (np. we wpisach blogowych) należy przedstawiać za pomocą grafik.
Taka forma przekazywania danych jest znacznie bardziej przystępna internautom. Z GUI można skorzystać w polach tekstowych, widżetach, okienkach oraz przyciskach CTA (ang. Call to Action), które nakłaniają potencjalnego klienta do podjęcia konkretnego działania.
W celu lepszego zrozumienia zasad UI w kontekście SXO warto przyjrzeć się grafice obrazującej założenia opracowane przez Petera Moreville’a.
SXO – o co jeszcze warto zadbać?
W przypadku SXO ważne jest również pojęcie CRO (ang. Conversion Rate Optimization). Krótko wyjaśniając to zagadnienie – ścieżka konwersji w Twoim serwisie powinna być dopracowana od „A” do „Z”, czyli kierować klienta do zakupu produktu od razu po wejściu na stronę za pomocą odpowiednio dopracowanej nawigacji oraz prawidłowo dobranych komunikatów Call to Action typu „Wejdź tutaj”, „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”.
Czy wiesz, że…
Według badań omówionych przez serwis Copyblogger, użycie wyraźnych komunikatów Call to Action, może zwiększyć liczbę konwersji nawet o 45%? Szczegóły sprawdzisz we wpisie blogowym na temat przycisków CTA opracowanym przez Joannę Wiebe na oficjalnej stronie copyblogger.com. Zachęcamy do przeczytania!
Strategia SXO – kto powinien w nią zainwestować?
Biorąc pod uwagę aktualne standardy i wytyczne algorytmu Google – w strategię SXO powinien zainwestować każdy, komu zależy na zwiększeniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania i zmaksymalizowaniu konwersji zakupowej.
Bez względu na typ witryny, rodzaj branży, czy też skalę konkurencyjności, SXO jest dobrym rozwiązaniem w przypadku sklepów internetowych, firm usługowych oraz serwisów contentowych. Jak połączenie SEO oraz UX wesprze powyższe działalności?
- sklepy internetowe – w tym przypadku przede wszystkim wzrośnie współczynnik konwersji, a dzięki wdrożeniu odpowiednich działań strategicznych i długofalowych, zmniejszeniu ulegnie wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate), jak również liczba porzuconych koszyków;
- firmy usługowe – za sprawą SXO maksymalizacji ulegnie liczba leadów, przez co klienci zaczną częściej pobierać materiały reklamowe czy też wypełniać formularze rejestracyjne;
- serwisy contentowe – działania uwzględniające optymalizację pod kątem SEO oraz UX pomogą serwisom contentowym zwiększyć czas przebywania na stronie, a także liczbę kliknięć w artykuły powiązane tematycznie.
Zastosowanie wskazówek strategicznych SXO bezsprzecznie przyczyni się do poprawy konwersji i ruchu na Twojej stronie internetowej. Ważne, aby dokładnie określić grupę docelową, poznając również intencje osób targetowanych – pozwoli to precyzyjnie dopasować zawartość optymalizowanego serwisu do potrzeb konsumentów.
Dlaczego warto zdecydować się na koncepcję SXO?
Prawidłowo zaprojektowana witryna zgodnie z zasadami SXO zajmie wysokie pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania znacznie szybciej niż serwisy zoptymalizowane wyłącznie pod SEO. Dlaczego? Ponieważ roboty Google doceniają firmy, które dbają o użytkowników.
Co więcej – strona zgodna z najnowszymi standardami SXO jest intuicyjna i łatwa w obsłudze. Bardzo ładnie się prezentuje i zachęca do interakcji, subskrypcji newslettera, pobrania materiałów dydaktycznych, złożenia zamówienia oraz innych działań, których wykonania oczekujesz od potencjalnych klientów.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Audyt SXO wskaże plusy i minusy Twojej witryny. Specjaliści przeprowadzający analizę przedstawią kondycję audytowanej strony, poszczególne czasy ładowania, stopień optymalizacji technicznej w wyszukiwarce, a także profil linkowania, czytelność menu i jakość wizualną strony. To wszystko pozwoli wskazać niezbędne elementy do poprawy, które przyczynią się do zwiększenia konwersji zakupowej w Twoim sklepie e-commerce lub na stronie usługowej, ewentualnie portalu informacyjnym, który prowadzisz.
Działania wchodzące w większość pakietów pozycjonerskich zgodnie z zasadami SXO obejmują m.in.:
- link-building,
- analitykę,
- audyty SXO,
- optymalizację strony pod kątem UI, CRO, SEO oraz UX,
- konsultacje z dedykowanym opiekunem.
Warto również wspomnieć, iż każda strategia SXO zostaje indywidualnie opracowana według potrzeb danego klienta.
Cena za pozycjonowanie oparte na koncepcji SXO jest uzależniona od wielu czynników m.in.:
- konkurencyjność branży, w której działasz (największą konkurencyjnością wyróżniają się: branża meblarska, hostingowa, finansowa);
- rodzaj fraz kluczowych (ogólne – jedno lub dwuwyrazowe, chunky middle – składające się z dwóch lub trzech słów czy long tail SEO – bazujące na więcej niż 3 słowach kluczowych);
- długość trwania umowy (najtańsze współprace są oparte o 6- lub 12-miesięczne formy zobowiązań);
- rynek docelowy (lokalny, ogólnopolski czy międzynarodowy);
- aktualna jakość Twojego serwisu (pod kątem optymalizacji treści oraz technicznego SEO).
Szacując finalny koszt SXO, zwracamy również uwagę na pozycje, które obecnie zajmujesz w wyszukiwarkach oraz wiek danej domeny. W IT HOLDING ceny za optymalizację SEO + UX zaczynają się od 800 zł netto miesięcznie.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- Co to jest SXO?
- Kiedy powstała idea SXO?
- Czym SXO różni się od SEO?
- Jakie działania wchodzą w skład SXO?
- Kto powinien zainwestować w strategię SXO?
- Dlaczego warto zdecydować się na koncepcję SXO?
- Jak można skorzystać na audycie SXO?
- Ile kosztuje pozycjonowanie oparte na koncepcji SXO?
Źródła:
- https://seoplus.com/seo/seo-rankings-sxo-results/
- https://www.bluerank.com/en/services/search-engine-optimization/search-experience-optimization/
- https://www.smartwebsolutions.org/blog/what-is-search-experience-optimization-sxo/
- https://vdseo.co.uk/search-experience-optimization/
- https://www.tink.ca/en/insights/sxo-seo-ux-guide-best-practice
- https://seoplus.com/seo/seo-rankings-sxo-results/
- https://localseotribune.com/ask-me-anything-about-search-engine-optimisation/
Agencja SEO IT Holding to lider w branży marketingu internetowego, specjalizujący się w optymalizacji wyszukiwarek internetowych. Nasze doświadczenie i ekspertyza sięgają ponad dziesięciu lat, łącząc w sobie nowoczesne technologie i sprawdzone strategie, aby dostarczać naszym klientom najwyższej jakości usługi pozycjonowania.
Z pasją i zaangażowaniem, nasz zespół profesjonalistów SEO pracuje nad tym, aby strony internetowe naszych klientów osiągały topowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Rozumiemy, że sukces w świecie cyfrowym zależy od widoczności i autorytetu online, dlatego każde z naszych działań jest skrojone na miarę, by spełniać unikalne potrzeby i cele biznesowe naszych klientów.
W IT Holding wierzymy, że pozycjonowanie to nie tylko technika, ale przede wszystkim strategiczne podejście do budowania długoterminowej wartości dla marek i firm. Nasze usługi obejmują kompleksowe audyty SEO, optymalizację on-page i off-page, strategie content marketingowe oraz monitoring i analizę efektów działań SEO.
Jako autorzy wielu branżowych artykułów i publikacji, staramy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem, pomagając przedsiębiorcom i marketerom lepiej zrozumieć dynamikę SEO i wykorzystać jej potencjał w rozwijaniu swojego biznesu online.