Wiemy już na czym polega pozycjonowanie. Ale jakie są tak naprawdę realne korzyści wynikające z bycia w „czołówce sztafety” o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Czy aby na pewno, gra jest warta świeczki?
Zastanawiając się nad odpowiedzią na to pytanie, warto poznać kilka liczb. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że na co dzień z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce około… 25 milionów użytkowników. Tak, mniej więcej 3/4 wszystkich obywateli naszego kraju. Google utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera rynku od blisko 20 lat.
Z wyników wyszukiwania danych w Internecie, tej amerykańskiej firmy, korzysta obecnie blisko 98% wszystkich użytkowników komputerów osobistych oraz zdecydowana większość posiadaczy smartfonów. Wszystko za sprawą rewolucyjnego, opatentowanego algorytmu wyszukiwania – który od momentu wejścia na rynek dosłownie zmiażdżył konkurencję, biorąc pod uwagę szybkość uzyskania pożądanej informacji oraz jej trafność.
Znając liczby łatwo zatem wyciągnąć proste wnioski. Jeśli w wyniku wyszukiwania przeglądarki Google oferta naszej firmy pojawi się na pierwszej stronie, lub na pierwszej pozycji… zobaczy ją niemal każda osoba w Polsce, która korzysta z Internetu. Tego typu reklama jest nieporównywalnie tańsza od reklam telewizyjnych, a jej koszt może się zamknąć nawet w granicach kilkuset złotych miesięcznie.
Jeśli już wspominamy o telewizji, reklamy Googla – poza zdecydowanie niższym kosztem transmisji – mają nad nią jeszcze jedną, wielką przewagę – a mianowicie możliwość „wyświetlania” naszej reklamy tylko wybranej przez nas grupie użytkowników, którą możemy sprecyzować pod niemalże każdym względem – wieku, płci, zainteresowań… Jednym słowem jeśli sprzedajemy wędki, nasze reklamy mogą trafiać wyłącznie do wędkarzy – czy można oczekiwać czegoś więcej?
Nawet jeśli prowadzisz niewielką firmę, dzięki magii pozycjonowania, możesz wygrywać nawet z największymi przedsiębiorstwami na rynku. W Internecie bowiem konkurencja jest nadzwyczaj uczciwa – albo masz po swojej stronie profesjonalistów znających algorytmy Googla i wygrywasz – albo nie.
I dlatego warto z nami współpracować.