Google Analytics (GA) – Narzędzie internetowe które udostępnia statystyki stron WWW. Może pokazać jaki jest ruch na danej stronie oraz jego źródła. Od 2019 r. Google Analytics było najczęściej używaną usługą analizy stron w Internecie. Google Analytics zapewnia zestaw, który pozwala zbierać dane o użytkowaniu z aplikacji na iOS i Androida, znanej jako Google Analytics dla aplikacji mobilnych. Google Analytics może być blokowane przez przeglądarki, rozszerzenia przeglądarki, zapory i inne środki. Dzięki Google Analytics dowiesz się ile osób odwiedza Twoją stronę. Google Analytics to jedno z najważniejszych narzędzi do mierzenia efektów pozycjonowania, kampanii Ads oraz wszelkich działań promocyjnych w sieci. Możemy dowiedzieć się, skąd przychodzą do nas użytkownicy direct (bezpośrednio) referal (odesłania np. z innych stron), social (ruch z portali społecznościowych), organic (ruch z wyszukiwarki Google), paid (ruch z kampanii Ads).
Google Analytics
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- UX – User Experience
- Co to jest indeksowanie?
- Kim jest Webmaster?
- Content
- Autouzupełnianie
- Co to jest ruch organiczny?
- Content Delivery Network (CDN)
- Czym są wyniki wyszukiwania?
- Hasło Reklamowe – Co to jest?
- User Generated Content (UGC)
- Co to jest UTM?
- Czym są podobne wyszukiwania w Google?
- Co to jest E-commerce?
- AMP
- Broken link building
- Landing Page – Co to jest?
- Kim jest Specjalista SEO?
- Crawlability
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Content pruning