Disavow backlinks – Zrzekanie się linków przychodzących – Prośba do Google o niebranie pod uwagę niechcianych linków przychodzących do naszej strony. Znajduje zastosowanie przykładowo przy nienaturalnych lub spamerskich linkach, z którymi nie mieliśmy nic wspólnego bądź po nałożeniu przez Google kary ręcznej – Instrukcja z Działu Pomocy Google. Warto analizować profil linków przychodzących do swojej witryny. W pozycjonowaniu linki pełnią jeden z najważniejszych czynników, dlatego ich profil i jakość jest tak ważna. W przypadku zaobserwowania spadku pozycji, jeśli zauważyliśmy nagły przyrost linków niskiej jakości ze stron o innej tematyce, często zagranicznych, wtedy warto sporządzić listę takich miejsc i zgłosić je do wyszukiwarki Google poprzez plik „disavow„.
Disavow backlinks
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Google Search Console
- Copywriting – Co to jest?
- Co to jest E-commerce?
- Structured Data (Schema.org)
- Co to jest nazwa domeny?
- Lejek konwersji
- Baidu
- Featured Snippet
- Google Merchant Center – Co to jest?
- Co to jest adres URL?
- Co to jest przekierowanie 301?
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- AIDA
- Czym są wyszukiwarki internetowe?
- Czym są czynniki rankingowe?
- Co to jest pozycja w Google?
- Crawl Budget
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Behavior Flow Report
- Cache