Disavow backlinks – Zrzekanie się linków przychodzących – Prośba do Google o niebranie pod uwagę niechcianych linków przychodzących do naszej strony. Znajduje zastosowanie przykładowo przy nienaturalnych lub spamerskich linkach, z którymi nie mieliśmy nic wspólnego bądź po nałożeniu przez Google kary ręcznej – Instrukcja z Działu Pomocy Google. Warto analizować profil linków przychodzących do swojej witryny. W pozycjonowaniu linki pełnią jeden z najważniejszych czynników, dlatego ich profil i jakość jest tak ważna. W przypadku zaobserwowania spadku pozycji, jeśli zauważyliśmy nagły przyrost linków niskiej jakości ze stron o innej tematyce, często zagranicznych, wtedy warto sporządzić listę takich miejsc i zgłosić je do wyszukiwarki Google poprzez plik „disavow„.
Disavow backlinks
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Cost Per Click (CPC)
- Co to jest pozycja w Google?
- Historia Wyszukiwania – Co to jest?
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Crawlability
- Google Ads Keyword Planner
- Google Merchant Center – Co to jest?
- Co to jest LinkedIn?
- Autouzupełnianie
- Google Ads (AdWords)
- Google Analytics
- Atrybut ALT
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Fresh Site Bonus
- Copywriting
- Call to Action (CTA)
- Czym są opinie w Google?
- Co to jest indeksowanie?
- Czym są czynniki rankingowe?
- Disavow Links Tool