Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Google Moja Firma
- Czym jest WordPress?
- Co to jest E-commerce?
- Content pruning
- Content Management System (CMS)
- Duplicate Content
- Kim jest Webmaster?
- Keyword Stuffing
- Disavow Links Tool
- Autouzupełnianie
- Answer Boxes
- Alexa Rank
- Cache
- User Intent
- Co to jest LinkedIn?
- Atrybut ALT
- Responsywność – Co to jest?
- Co to jest FTP?
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Co to jest 502 bad gateway?