Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Behavior Flow Report
- Co to jest Webmaster Guidelines?
- AIDA
- Google Search Quality Raters
- Broken links
- Crawlability
- Anchor Text
- Content pruning
- Dead Link
- Google Search Console
- Barnacle SEO
- Sitemap
- Google Adsense
- Google Analytics
- Content Management System (CMS)
- Słownik SEO SEM
- Adres IP
- Konwersja
- Featured Snippet
- Wyszukiwanie konwersacyjne