Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Street View
- Featured Snippet
- Google Ads (AdWords)
- Atrybut ALT
- Breadcrumbs
- Cost Per Click (CPC)
- Sitemap
- Baidu
- Google Data Centers
- Thin content
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Słownik SEO SEM
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Broken link building
- User Intent
- Autouzupełnianie
- User Generated Content (UGC)
- Black Hat SEO (BHS)
- Google Search Console
- Call to Action (CTA)