Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Sponsored Links
- Google Merchant Center – Co to jest?
- Czym są wyszukiwarki internetowe?
- Algortym Google
- Broken link building
- Copywriting – Co to jest?
- Co to jest WebP?
- Co to jest E-commerce?
- SSL – Co to jest certyfikat SSL?
- Sitemap
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Co to jest UTM?
- Content Delivery Network (CDN)
- Co to jest Responsywność Strony Internetowej? Znaczenie dla SEO
- Google Search Quality Raters
- Czym jest grupa docelowa?
- Baidu
- Call to Action (CTA)
- Co to jest Webinar?
- Google Data Centers