Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Czym jest grupa docelowa?
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Co to jest JSON-LD?
- Co to jest przekierowanie 301?
- Czym są podobne wyszukiwania w Google?
- Carousel Results
- Czym są wyszukiwarki internetowe?
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Czym są opinie w Google?
- Barnacle SEO
- Black Hat SEO (BHS)
- Co to jest indeksowanie?
- Co to jest Digital Marketing?
- Co to jest E-commerce?
- Broken links
- Co to jest 502 bad gateway?
- Co to jest Webinar?
- Fresh Site Bonus
- Co to jest Szybkość Ładowania Strony? Znaczenie dla SEO
- Co to jest LinkedIn?