Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest FTP?
- Sponsored Links
- Co to jest przekierowanie 301?
- Content
- Co to jest pozycja w Google?
- Algortym Google
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Broken link building
- Co to jest User Agent?
- Autouzupełnianie
- Czym jest grupa docelowa?
- Alexa Rank
- Czym jest WordPress?
- Google Shopping Ads
- Co to jest 403 Forbidden?
- Keyword Stuffing
- Google Doodle
- Broken links
- Ban w Google
- Bing Ads