Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Crawlability
- Answer Boxes
- Cache
- Google Adsense
- Co to jest User Agent?
- Lejek konwersji
- Baidu
- Exact Match Domain
- User Intent
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Anchor Text
- Disavow backlinks
- Atrybut ALT
- Co to jest Webmaster Guidelines?
- Content Marketing
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- UX – User Experience
- Barnacle SEO
- Landing Page – Co to jest?
- Geolokalizacja – Co to jest?