Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Content Delivery Network (CDN)
- Kim jest Webmaster?
- Co to jest User Agent?
- Reklama Google – Co to jest?
- Co to jest JSON-LD?
- Co to jest ruch organiczny?
- Czym są opinie w Google?
- Co to jest WebP?
- Czym jest grupa docelowa?
- Google Shopping Ads
- Kim jest Specjalista SEO?
- SSL – Co to jest certyfikat SSL?
- Content Marketing
- Black Hat SEO (BHS)
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Cost Per Click (CPC)
- Geolokalizacja – Co to jest?
- Atrybut ALT