Google Search Console (GSC) – Wcześniej Google Webmaster Tools – Narzędzia Google dla Webmastera – Narzędzie do sprawdzania statusu i widoczności stron internetowych w Google oraz ich optymalizacji. Pozwala webmasterom monitorować swoje witryny i zarządzać nimi za pośrednictwem oficjalnego panelu, który jest pełen przydatnych statystyk. Dostęp do narzędzi i danych dostarczanych bezpośrednio przez wyszukiwarki może znacznie ułatwić optymalizację witryny. GSC to podstawowe narzędzie w pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki niemu sprawdzimy między innymi liczbę linków kierujących do naszej domeny, analizę widoczności (liczbę wyświetleń, średnie pozycje słów kluczowych, liczbę kliknięć). Google Search Console pozwala również na sprawdzenie stanu naszej strony pod kątem błędów, indeksacji czy ręcznych kar nałożonych przez wyszukiwarkę. W GSC również warto zgłosić mapę strony, dzięki której zwiększamy szansę na poprawne zindeksowanie naszej strony.
Google Search Console
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest adres URL?
- Google Ads (AdWords)
- Algorithmic Penalty
- UX – User Experience
- Google Ads Keyword Planner
- Atrybut ALT
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Co to jest Marketing?
- Bing Ads
- Call to Action (CTA)
- Carousel Results
- Anchor Text
- Czym jest grupa docelowa?
- Co to jest LinkedIn?
- Co to jest WebP?
- Sponsored Links
- Google Shopping Ads
- Crawl Budget
- Street View