Google Search Console (GSC) – Wcześniej Google Webmaster Tools – Narzędzia Google dla Webmastera – Narzędzie do sprawdzania statusu i widoczności stron internetowych w Google oraz ich optymalizacji. Pozwala webmasterom monitorować swoje witryny i zarządzać nimi za pośrednictwem oficjalnego panelu, który jest pełen przydatnych statystyk. Dostęp do narzędzi i danych dostarczanych bezpośrednio przez wyszukiwarki może znacznie ułatwić optymalizację witryny. GSC to podstawowe narzędzie w pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki niemu sprawdzimy między innymi liczbę linków kierujących do naszej domeny, analizę widoczności (liczbę wyświetleń, średnie pozycje słów kluczowych, liczbę kliknięć). Google Search Console pozwala również na sprawdzenie stanu naszej strony pod kątem błędów, indeksacji czy ręcznych kar nałożonych przez wyszukiwarkę. W GSC również warto zgłosić mapę strony, dzięki której zwiększamy szansę na poprawne zindeksowanie naszej strony.
Google Search Console
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Landing Page – Co to jest?
- Bing Ads
- Czym są podobne wyszukiwania w Google?
- Carousel Results
- Co to jest JSON-LD?
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Algorithmic Penalty
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Content Marketing
- Atrybut ALT
- Sponsored Links
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Adres IP
- Geolokalizacja – Co to jest?
- Czym jest WordPress?
- Google Adsense
- User Generated Content (UGC)
- Co to jest 502 bad gateway?
- Co to jest LinkedIn?
- Content Delivery Network (CDN)