Współczynnik Konwersji

Conversion Rate Współczynnik konwersji – Wyliczanie stosunku liczby konwersji do np. liczby odwiedzających.  Współczynnik konwersji to odsetek użytkowników, którzy podejmują pożądane działania. Archetypowym przykładem współczynnika konwersji jest odsetek odwiedzających witrynę, którzy kupują coś w witrynie. Badanie współczynnika konwersji jest bardzo ważne w momencie prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych. To współczynnik konwersji mówi nam ile potencjalnych klientów możemy uzyskać emitując reklamę X razy. W przypadku kampanii ADS, ważne jest oszacowanie kosztów konwersji, aby sprawdzić rentowność działań reklamowych. W przypadku pozycjonowania współczynnik konwersji często jest powiązany z wynikami, jakie osiągamy przy osiąganiu wysokich pozycji w wyszukiwarce (wzrost liczby odwiedzin = wzrost konwersji*).

*w przypadku braku wzrostu konwersji przy zwiększonym ruchu należy zweryfikować działania, być może słowa kluczowe, które powodują wzrost odwiedzin nie powodują konwersji.


Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować: