Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Broken links
- Kim jest Specjalista SEO?
- Adres IP
- Dead Link
- Co to jest Framework?
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Content pruning
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Co to jest FTP?
- Co to jest 502 bad gateway?
- Co to jest indeksowanie?
- Google Search Quality Raters
- Structured Data (Schema.org)
- Kim jest Webmaster?
- Bing Ads
- Sitemap
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Co to jest Responsywność Strony Internetowej? Znaczenie dla SEO
- Co to jest adres URL?
- Co to jest Marketing?