Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Google Moja Firma
- Co to jest 403 Forbidden?
- Kim jest Specjalista SEO?
- Content
- Sitemap
- Content Delivery Network (CDN)
- Broken links
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Answer Boxes
- Co to jest nazwa domeny?
- Google Doodle
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Structured Data (Schema.org)
- Thin content
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Disavow Links Tool
- Disavow backlinks
- Co to jest Link Afiliacyjny?
- Czym są czynniki rankingowe?