Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest User Agent?
- Historia Wyszukiwania – Co to jest?
- AIDA
- Thin content
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Czym jest WordPress?
- SSL – Co to jest certyfikat SSL?
- Baidu
- Co to jest UTM?
- Cost Per Click (CPC)
- Atrybut ALT
- Breadcrumbs
- Autouzupełnianie
- Cache
- Co to jest ruch organiczny?
- Google Shopping Ads
- Carousel Results
- Google Merchant Center – Co to jest?