Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Doorway Page
- AMP
- Co to jest Webinar?
- Exact Match Domain
- Broken link building
- Co to jest UTM?
- Co to jest Responsywność Strony Internetowej? Znaczenie dla SEO
- Linki Przychodzące
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Co to jest User Agent?
- Google Data Centers
- Co to jest Link Afiliacyjny?
- Voice Search
- Google Search Quality Raters
- User Intent
- Co to jest indeksowanie?
- Czym są podobne wyszukiwania w Google?
- Historia Wyszukiwania – Co to jest?
- Hasło Reklamowe – Co to jest?
- Geolokalizacja – Co to jest?