Crawl budget – Budżet indeksowania witryny – Określa liczbę stron lub danych jakie może zindeksować w obrębie domeny robot sieciowy Google. Po zakończeniu indeksowania wyniki są umieszczane w indeksie Google. Ważne jest, aby Google z łatwością znalazł wszystkie Twoje strony internetowe, aby wszystkie adresy URL były łatwe do znalezienia przez Googlebota, mapa witryny jest koniecznością. Aby usprawnić indeksowanie witryny warto korzystać z linkowania wewnętrznego oraz zadbać o odpowiednią moc domeny. Crawl Budget określany jest inaczej dla stron ze stałą treścią, a inaczej dla stron, w których treści zmieniają się w dość szybkim tempie (np. portale internetowe). Crawl Budget jest bardzo ważnym czynnikiem jeśli chodzi o pozycjonowanie, gdyż zależy nam na tym, aby robot Google indeksował wszystkie wartościowe podstrony danej domeny.
Crawl Budget
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest Framework?
- Barnacle SEO
- User Intent
- Sitemap
- Copywriting – Co to jest?
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Hasło Reklamowe – Co to jest?
- AIDA
- Co to jest User Agent?
- Co to jest Responsywność Strony Internetowej? Znaczenie dla SEO
- Ban w Google
- Voice Search
- Co to jest Webmaster Guidelines?
- Thin content
- Copywriting
- Call to Action (CTA)
- Doorway Page
- Co to jest WebP?
- Keyword Stuffing
- Black Hat SEO (BHS)
