Google Analytics (GA) – Narzędzie internetowe które udostępnia statystyki stron WWW. Może pokazać jaki jest ruch na danej stronie oraz jego źródła. Od 2019 r. Google Analytics było najczęściej używaną usługą analizy stron w Internecie. Google Analytics zapewnia zestaw, który pozwala zbierać dane o użytkowaniu z aplikacji na iOS i Androida, znanej jako Google Analytics dla aplikacji mobilnych. Google Analytics może być blokowane przez przeglądarki, rozszerzenia przeglądarki, zapory i inne środki. Dzięki Google Analytics dowiesz się ile osób odwiedza Twoją stronę. Google Analytics to jedno z najważniejszych narzędzi do mierzenia efektów pozycjonowania, kampanii Ads oraz wszelkich działań promocyjnych w sieci. Możemy dowiedzieć się, skąd przychodzą do nas użytkownicy direct (bezpośrednio) referal (odesłania np. z innych stron), social (ruch z portali społecznościowych), organic (ruch z wyszukiwarki Google), paid (ruch z kampanii Ads).
Google Analytics
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest indeksowanie?
- Co to jest 502 bad gateway?
- Słownik SEO SEM
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Co to jest Szybkość Ładowania Strony? Znaczenie dla SEO
- Czym jest WordPress?
- Co to jest nazwa domeny?
- Voice Search
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Czym są czynniki rankingowe?
- Crawler
- Kim jest Specjalista SEO?
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Content Delivery Network (CDN)
- Autouzupełnianie
- Copywriting – Co to jest?
- Ban w Google
- Algorithmic Penalty
- Google Merchant Center – Co to jest?
- Google Shopping Ads