Google Analytics (GA) – Narzędzie internetowe które udostępnia statystyki stron WWW. Może pokazać jaki jest ruch na danej stronie oraz jego źródła. Od 2019 r. Google Analytics było najczęściej używaną usługą analizy stron w Internecie. Google Analytics zapewnia zestaw, który pozwala zbierać dane o użytkowaniu z aplikacji na iOS i Androida, znanej jako Google Analytics dla aplikacji mobilnych. Google Analytics może być blokowane przez przeglądarki, rozszerzenia przeglądarki, zapory i inne środki. Dzięki Google Analytics dowiesz się ile osób odwiedza Twoją stronę. Google Analytics to jedno z najważniejszych narzędzi do mierzenia efektów pozycjonowania, kampanii Ads oraz wszelkich działań promocyjnych w sieci. Możemy dowiedzieć się, skąd przychodzą do nas użytkownicy direct (bezpośrednio) referal (odesłania np. z innych stron), social (ruch z portali społecznościowych), organic (ruch z wyszukiwarki Google), paid (ruch z kampanii Ads).
Google Analytics
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- User Generated Content (UGC)
- Keyword Stuffing
- Współczynnik Konwersji
- Co to jest atrybut Nofollow?
- Co to jest Szybkość Ładowania Strony? Znaczenie dla SEO
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Adres IP
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Co to jest adres URL?
- Google Shopping Ads
- Thin content
- Crawlability
- Co to jest E-commerce?
- Structured Data (Schema.org)
- Breadcrumbs
- Content Delivery Network (CDN)
- Czym jest grupa docelowa?
- Behavior Flow Report
- Answer Boxes
- Co to jest indeksowanie?