Webmaster – To osoba odpowiedzialna za utrzymanie jednej lub więcej stron internetowych. Tytuł może odnosić się do architektów stron internetowych, twórców stron internetowych, autorów witryn, administratorów witryn, właścicieli witryn lub koordynatorów witryn. Do obowiązków webmastera mogą należeć: upewnianie się, że serwery, sprzęt i oprogramowanie działają poprawnie, projektowanie strony internetowej, generowanie i przeglądanie stron internetowych, odpowiadanie na komentarze użytkowników oraz sprawdzanie ruchu na stronie. Webmasterzy witryn komercyjnych mogą być również zaznajomieni z oprogramowaniem i zarządzaniem e-commerce. Dobra współpraca webmastera z osobą odpowiedzialną za pozycjonowanie może poprawić wyniki widoczności witryny.
Kim jest Webmaster?
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Content Marketing
- Współczynnik Konwersji
- Konwersja
- User Generated Content (UGC)
- Historia Wyszukiwania – Co to jest?
- Google Search Quality Raters
- Structured Data (Schema.org)
- Cost Per Click (CPC)
- Co to jest Framework?
- Co to jest FTP?
- Google Shopping Ads
- Co to jest User Agent?
- Crawl Budget
- Landing Page – Co to jest?
- Google Analytics
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Call to Action (CTA)
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Barnacle SEO
- Content Management System (CMS)
