Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Ban w Google
- Copywriting
- Duplicate Content
- Google Analytics
- Google Data Centers
- Content Management System (CMS)
- Algortym Google
- AIDA
- Barnacle SEO
- Doorway Page
- Disavow backlinks
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Fresh Site Bonus
- Google Doodle
- Adres IP
- Słownik SEO SEM
- Lejek konwersji
- Breadcrumbs
- Google Adsense
- Google Ads (AdWords)