Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Czym jest grupa docelowa?
- Co to jest nazwa domeny?
- Czym są opinie w Google?
- Co to jest ruch organiczny?
- Co to jest Link Afiliacyjny?
- Współczynnik Konwersji
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Rozmiar Zdjęcia – Co to jest?
- Co to jest E-commerce?
- Co to jest przekierowanie 301?
- Structured Data (Schema.org)
- Co to jest Digital Marketing?
- Kim jest Specjalista SEO?
- Responsywność – Co to jest?
- Google Ads Keyword Planner
- Czym jest WordPress?
- Broken link building
- Co to jest 502 bad gateway?
- Exact Match Domain