Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Structured Data (Schema.org)
- Voice Search
- Sitemap
- Disavow backlinks
- Konwersja
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Google Shopping Ads
- Google Ads (AdWords)
- Google Search Console
- Street View
- Featured Snippet
- Barnacle SEO
- Bing Ads
- Content Delivery Network (CDN)
- Copywriting
- Współczynnik Konwersji
- Adres IP
- Baidu
- Ban w Google
- Broken link building