Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Copywriting
- Content pruning
- Crawler
- Co to jest 502 bad gateway?
- Co to jest atrybut Dofollow?
- Google Doodle
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Exact Match Domain
- Co to jest FTP?
- Google Moja Firma
- Autouzupełnianie
- Thin content
- Reklama Google – Co to jest?
- Słownik SEO SEM
- Linki Przychodzące
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Answer Boxes
- Google Search Console
- Konwersja