Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest atrybut Nofollow?
- Bing Ads
- Google Moja Firma
- Google Ads Keyword Planner
- Content Management System (CMS)
- Sitemap
- Behavior Flow Report
- Co to jest 403 Forbidden?
- Co to jest UTM?
- Google Analytics
- Reklama Google – Co to jest?
- Co to jest pozycja w Google?
- Content Delivery Network (CDN)
- Google Search Quality Raters
- Copywriting – Co to jest?
- Co to jest Link Afiliacyjny?
- Baidu
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Co to jest nazwa domeny?
- Lejek konwersji