Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Google Search Console
- Co to jest adres URL?
- Czym są wyniki wyszukiwania?
- Google Analytics
- Google Search Quality Raters
- Exact Match Domain
- Czym są czynniki rankingowe?
- Kim jest Webmaster?
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Ban w Google
- Co to jest UTM?
- Google Ads Keyword Planner
- Google Adsense
- Google Shopping Ads
- Structured Data (Schema.org)
- Geolokalizacja – Co to jest?
- Copywriting – Co to jest?
- Historia Wyszukiwania – Co to jest?
- Content Delivery Network (CDN)