Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Landing Page – Co to jest?
- Czym są wyszukiwarki internetowe?
- Algortym Google
- Broken link building
- Copywriting – Co to jest?
- Co to jest Framework?
- Kim jest Specjalista SEO?
- Doorway Page
- Co to jest 403 Forbidden?
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Google Data Centers
- Konwersja
- Baidu
- Google Doodle
- Thin content
- Co to jest Webinar?
- Hasło Reklamowe – Co to jest?
- Cache
- Czym są czynniki rankingowe?