Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Nagłówki w SEO (H1, H2, H3, itd.)
- Breadcrumbs
- Google Adsense
- Algorithmic Penalty
- Bing Ads
- Co to jest Webinar?
- Content pruning
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Google Search Quality Raters
- Google Analytics
- Answer Boxes
- Słownik SEO SEM
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Duplicate Content
- Lejek konwersji
- Content Marketing
- Broken links
- Czym są wyniki wyszukiwania?