Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Behavior Flow Report
- Google Analytics
- Algortym Google
- UX – User Experience
- Atrybut ALT
- User Intent
- Structured Data (Schema.org)
- Lejek konwersji
- Alexa Rank
- Czym jest WordPress?
- Anchor Text
- Exact Match Domain
- Carousel Results
- Baidu
- Co to jest Webmaster Guidelines?
- Black Hat SEO (BHS)
- Adres IP
- Content
- Content Management System (CMS)
- Wyszukiwanie konwersacyjne