Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Lejek konwersji
- Co to jest JSON-LD?
- Google Doodle
- Call to Action (CTA)
- Czym jest WordPress?
- Dead Link
- Co to jest User Agent?
- Google Moja Firma
- Linki Przychodzące
- Co to jest ruch organiczny?
- Słownik SEO SEM
- Doorway Page
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- Landing Page – Co to jest?
- Street View
- Google Search Console
- Anchor Text
- Co to jest atrybut Dofollow?
- Co to jest nazwa domeny?
- Google Ads Keyword Planner