Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Crawl Budget
- Co to jest Webinar?
- Co to jest indeksowanie?
- Czym jest WordPress?
- Google Adsense
- Lejek konwersji
- Voice Search
- Co to jest Marketing?
- Doorway Page
- Google Analytics
- Duplicate Content
- Crawlability
- User Generated Content (UGC)
- UX – User Experience
- Czym są wyniki wyszukiwania?
- Co to jest Responsywność Strony Internetowej? Znaczenie dla SEO
- Dead Link
- Google Doodle
- Co to jest JSON-LD?
- Google Ads (AdWords)
