Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Featured Snippet
- Duplicate Content
- Carousel Results
- Słownik SEO SEM
- Co to jest FAQ? Zrozumienie znaczenia dla SEO
- Atrybut ALT
- Co to jest Szybkość Ładowania Strony? Znaczenie dla SEO
- Broken link building
- Google Moja Firma
- Google Ads (AdWords)
- Content Marketing
- Wyszukiwanie konwersacyjne
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Czym jest aktualizacja Pingwin?
- AMP
- Rozmiar Zdjęcia – Co to jest?
- Co to jest UTM?
- Co to jest Webinar?
- Co to jest LinkedIn?
- Alexa Rank