Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Broken link building
- Google Analytics
- Crawler
- Alexa Rank
- Co to jest Marketing?
- Featured Snippet
- Content pruning
- Zero Moment of Truth (ZMOT)
- Algortym Google
- SSL – Co to jest certyfikat SSL?
- Co to jest indeksowanie?
- Ban w Google
- Co to jest Digital Marketing?
- Exact Match Domain
- Co to jest LinkedIn?
- Anchor Text
- Co to jest Domain Rating (DR)?
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Sponsored Links
- UX – User Experience