Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Co to jest ruch organiczny?
- Atrybut ALT
- Co to jest LinkedIn?
- Czym jest grupa docelowa?
- Ban w Google
- Thin content
- Broken link building
- Czym jest WordPress?
- Keyword Stuffing
- Baidu
- Call to Action (CTA)
- Co to jest atrybut Nofollow?
- Content Delivery Network (CDN)
- Alexa Rank
- Content Management System (CMS)
- Google Ads (AdWords)
- Google Search Console
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Adres IP
- User Generated Content (UGC)