Cost Per Click (CPC) – Koszt za kliknięcie – Koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę. Reklamodawca płaci wyłącznie po przekierowaniu użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Kwota, którą reklamodawca płaci za kliknięcie, jest zwykle ustalana albo na podstawie formuły, albo w drodze licytacji. Stosowana formuła to często koszt wyświetlenia podzielony przez procentowy współczynnik klikalności. CPC ma zastosowanie w kampaniach Google Ads, tworząc taką kampanię mamy informacje jaki będzie koszt kliknięcia. Tego typu informacja pozwala nam na dostosowanie odpowiedniego budżetu dla kampanii. CPC w pozycjonowaniu występuje w nielicznych przypadkach, mowa tutaj o modelu rozliczeń np. w przypadku sklepów internetowych.
Cost Per Click (CPC)
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- Doorway Page
- Google Doodle
- Disavow Links Tool
- Co to jest Digital Marketing?
- Disavow backlinks
- Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
- Bing Ads
- Content Marketing
- Konwersja
- Co to jest Domain Authority (DA)?
- Słownik SEO SEM
- Google Analytics
- Content pruning
- Czym są opinie w Google?
- Co to jest adres URL?
- Google Merchant Center – Co to jest?
- UX – User Experience
- Street View
- Co to jest Webmaster Guidelines?
- Broken links