Crawlability – Umiejętność robotów wyszukiwarki do przeglądania i indeksowania stron WWW. Roboty przeglądają strony internetowe i podążają za linkami na tych stronach, podobnie jak w przypadku przeglądania treści w Internecie. Przechodzą od linku do linku i przenoszą dane o tych stronach z powrotem na serwery Google. W pozycjonowaniu stron należy zadbać o to, aby roboty wyszukiwarki bez trudu mogły odpowiednio pobierać treści stron. Można to zrobić korzystając z narzędzia Google Search Console. Narzędzie to poinformuje nas czy dana strona pobiera się poprawnie. W niektórych przypadkach skrypty potrafią skutecznie zablokować odpowiednie renderowanie strony, przez co Google może zaniżać pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
Crawlability
Pozostałe wyrażenia które mogą cię zainteresować:
- AIDA
- Fresh Site Bonus
- Call to Action (CTA)
- Sponsored Links
- Black Hat SEO (BHS)
- Google Ads Keyword Planner
- Barnacle SEO
- Content Management System (CMS)
- Content pruning
- Adres IP
- Breadcrumbs
- Doorway Page
- Content
- AMP
- Duplicate Content
- Disavow Links Tool
- Kim jest Webmaster?
- User Intent
- Crawl Budget
- Thin content